Hoi! Ik heb enkele vraagjes ivm een vrij ingewikkelde situatie. Ik weet niet zeker of ik dit in de juiste categorie plaats, maar ik hoop van wel. Het zit dus zo:
Mijn vriend zijn moeder wil hem graag buitenzetten, omwille van geld. Hij studeert af op het eind van deze maand, waardoor zij geen kinderbijslag/alimentatie/studiebeurs meer zal ontvangen e.d. Wij weten al langer dan vandaag dat zij een geldwolf van het grootste kaliber is! Zij weigert echter te werken, sjoemelt met de RVA en ontvangt dus al jaren onrechtmatig een werkloosheidsuitkering.
De laatste weken is het thuis geen houdbare situatie meer, ze pest mijn vriend enorm! Zo laat ze bijvoorbeeld de katten hun boodschap doen in zijn bed, maakt ze allerlei waardevolle zaken stuk enz. Het is zelfs al voorgevallen dat er met scherpe messen naar zijn hoofd gegooid werd! Ik heb op dit forum al gelezen dat hem buitenzetten zonder gerechtelijke stappen te ondernemen, quasi niet mogelijk zal zijn. Zij heeft op dit moment hem opgeroepen voor een minnelijke schikking, maar is zelf allesbehalve redelijk!
Zijn moeder heeft - wanneer mijn vriend nog zeer jong was - een bedrag van €10 000 gekregen van haar ouders (zijn grootouders), met als bedoeling dit aan haar zoon te geven wanneer hij het huis zou verlaten. Nu wilt zij dit geld niet geven, alhoewel zijn broer dit enkele maanden geleden wel nog kreeg. Maw, ze wil hem op straat zetten zonder dat hij werk heeft, en zonder dat hij zijn spaargeld krijgt. Wij vermoeden dat zij dit geld al opgesoupeerd heeft, aangezien zij nogal exuberante uitgaven doet, maar zelfs bijna niets van inkomen heeft.
Wat kan er in deze situatie gedaan worden? Wij weten echt niet wat doen, we zijn radeloos!