rechten elektronische vreemdelingenkaart (F-kaart)

SarahD
Topic Starter

rechten elektronische vreemdelingenkaart (F-kaart)

#1 , 10 jul 2011 15:52

Hallo,

In oktober zal mijn partner naar alle waarschijnlijkheid een elektronische vreemdelingenkaart ontvangen, oftewel een F-kaart. Wij zouden graag reeds onze vakantie voor volgend jaar boeken, naar Dubai. Kan iemand me vertellen of het mogelijk is met deze F-kaart een Belgisch paspoort (reispas) aan te vragen? Mijn partner heeft wel een paspoort van zijn geboorteland, maar dit dient vernieuwd te worden tegen dan. Om de dingen simpel te houden, hadden we dus graag voor hem een Belgisch paspoort gehad.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2011 16:02

Is uw partner Belg? indien niet, geen kans op een Belgisch paspoort. Hij dient een paspoort te hebben van het land wiens nationaliteit hij heeft.

SarahD
Topic Starter

#3 , 10 jul 2011 19:26

Neen, mijn partner heeft geen Belgische nationaliteit. Hij kan dus geen Belgische reispas bekomen wanneer hij een elektronische vreemdelingenkaart heeft? Hij kan het paspoort van zijn geboorteland uiteraard verlengen, maar er blijken altijd addertjes onder het gras wanneer we op vakantie gaan met het vliegtuig. Ik wou dus zo safe mogelijk spelen.

Reclame

Terug naar “Andere”