Wijzigen handtekening

BennyW
Topic Starter

Wijzigen handtekening

#1 , 11 okt 2011 12:10

Heren, dames,

Graag uw inzichten.
Ik zou een nieuwe handtekening willen gebruiken als identiteitsbewijs. Mijn huidige handtekening dateert vanuit mijn kinderjaren en is totaal niet representatief, laat staan professioneel.
Onlangs verloor ik mijn identiteitskaart en bij de nieuwe aanvraag werd dit extra in de verf gezet.

Hoe zit dat nu juist? Bestaan hier procedures voor?
Ik denk aan het gewoon beginnen toepassen en de officiële instanties op de hoogte brengen, inclusief nieuwe identiteitskaart aanvragen zodat beide overeenkomen.

Op het internet zijn er enkel de procedures terug te vinden voor het wettigen van een handtekening op documenten e.d., wat dus niet aan de orde is.

Alvast hartelijk bedankt,

Benny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2011 20:07

Op uw nieuwe I.K. zet u uw nieuwe handtekening.
U hoeft hiervoor iemand te verwittigen.
Alleen dien je wel vb bij de bank ook je nieuwe handtekening te laten registeren.
Ik heb zo bv mijn standaard handtekening op mijn I.K. en zo en een handtekening op het werk (iets verschillend) maar het zijn beide mijn handtekeningen.

BennyW
Topic Starter

#3 , 12 okt 2011 18:40

Hartelijk dank voor uw antwoord, Franciscus

Reclame

Terug naar “Andere”