... Nu, ik weet ondertussen dat als het voorkomt voor een rechtbank dat ze zowiezo recht zal hebben om haar kleinkinderen te mogen zien in een private sfeer.
Kan ik eisen dat dit onder toezicht gebeurt van een jeugdwerker of een instelling? Gaat men hierop in als je het vraagt? ...
Zal een jeugdrechter indien wijzelf een voorstel op tafel leggen om pas met de grootouder te willen praten over omgangsrecht NADAT ons derde kindje geboren aannemelijk vinden?
Als een geding wordt gestart voor de jeugdrechter moet die jeugdrechter tot uitspraak komen. Vragen en eisen kan je op papier zoveel je wil zelfs nog meer en groter dan een hele encyclopedie vol. Het basisprincipe is dat de jeugdrechter die eisen&vragen moet aanvaarden. Wat met die vragen/eisen gedaan moet worden komt die jeugdrechter toe, want ook de schoonmoeder zal in voortkomend geval eisen hebben. Franciscus heeft m.i. hier wijze raad gegeven. Vragen dat het "recht" pas van toepassing zou zijn NADAT het 3é of het 7é kindje geboren wordt lijkt mij weinig aannemelijk te zijn maar toegegeven heb maar een fractie van je verhaal gelezen.
Wij vinden dat dit gewoonweg noodzakelijk is om de kinderen hun veiligheid te garanderen
-(#) 1maal de uitspraak van de jeugdrechter er is, zal wat jullie vinden allicht onbelangrijk zijn en moet* dus de uitspraak gevolgd worden. (anders zitten de jeugdrechters daar uiteraard maar voor schuppe zotten vonnissen/arresten te fabriceren)
* de uitzondering is de nood of gevaarssituatie maar als je die al voorlegt aan de jeugdrechter dan dient de jeugdrechter rekening te houden met al je elementen die je inroept.
Stel dat:
het tot een strafprocedure komt omdat iemand vind dat iemand de uitspraak van de jeugdrechter naast zich neer heeft gelegd dan zal die strafrechter enkel rekening houden met wat de jeugdrechter heeft uitgesproken en die strafrechter zal enkel nagaan of het misdrijf dat ten laste wordt gelegd (het niet volgen of obstructie voeren van wat de jeugdrechter beslist heeft) al dan niet gepleegd is geweest.
-zie #
RR