Pagina 1 van 1

Klachten begrafenisondernemer

Geplaatst: 16 feb 2013 22:31
door Jean5
Hallo,

Afgelopen week is mijn vader overleden en hebben wij beroep gedaan op een begrafenisondernemer uit de buurt.
Zowel de uitvaartdienst als de koffietafel zijn schandalig en oneervol verlopen. Het is al moeilijk genoeg om het verlies van mijn vader te verwerken, komt daar nog bij dat we hem geen eervol afscheid hebben kunnen geven met een mooie dienst en een goed geregelde koffietafel.
Terwijl de begrafenisondernemer al meer dan 20jaar ervaring heeft, hebben we tot onze verbazing verschillende zware fouten moeten vaststellen, nl.

Uitvaartdienst:
- verkeerde foto op de kist
- persoonlijke liedjes konden niet gedraaid worden omdat de pc is vastgelopen en de cd-speler niet werkte
- hierdoor is de dienst ingekort (totale dienst heeft maximum 20min. geduurd)

Koffietafel:
- niemand die de mensen ontvangt in de zaal en hun een plaats toewijst
- lauwe koffie
- geen verse taart
- kaas en hesp is reeds uitgedroogd aan de randen
- geen WC-papier of zeep aanwezig op de WC's

Geloof het of niet, maar dit is echt gebeurd. Gewoon verschrikkelijk!!!
Dit zal dus voor altijd onze laatste herinnering blijven aan onze vader.
Weet er iemand bij wie we terecht kunnen om deze zware fouten aan te klagen?

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Jean

Re: Klachten begrafenisondernemer

Geplaatst: 17 feb 2013 09:42
door caroline1234
Ik heb ook zo iets mee gemaakt op de begrafenis van mijn man.
Geen muziek,veel te kleine zaal, foto's van mijn overleden man waren gebroken bij het opzetten,chaos alom...
Toen we, na de koffietafel, terugkeerden naar het kerkhof voor de urn-bijzetting kwamen de begrafenisondernemer tot de vaststelling dat hij de urn van mijn overleden man " vergeten" was in Brugge (crematorium). Hij is dan pas 2 dagen later bijgezet. Ik hoef je niet te vertellen hoe pijnlijk dat was.
Ik heb hem daarna een aangetekende brief gezonden met alle punten die verkeerd gelopen waren en de mededeling dat " de zeewacht" ( krantje van Oostende) mss wel geïnteresseerd zou zijn.
Hij heeft daarop meer dan de helft van de onkosten laten vallen.
Dit maakte het gebeuren niet minder pijnlijk maar ik denk niet dat ik iets meer kon doen.

Re: Klachten begrafenisondernemer

Geplaatst: 17 feb 2013 10:08
door katwezel
voor vlaanderen : http://www.varu.be/artikel.aspx?artikelID=68" onclick="window.open(this.href);return false; wel even kijken of de betrokken verzorger is aangesloten bij hun ( wat meestal wel is )

Re: Klachten begrafenisondernemer

Geplaatst: 17 feb 2013 11:26
door Jean5
Dank u beiden voor de snelle reactie.

Wat eventueel als de begrafenisondernemer niet is aangesloten bij het VARU?

Alvast bedankt

Re: Klachten begrafenisondernemer

Geplaatst: 19 feb 2013 08:46
door j.demoor
“Art.1139.De schuldenaar wordt in gebreke gesteld, hetzij door een aanmaning of door een andere daarmee gelijkstaande akte...Art.1146.Schadevergoeding is dan eerst verschuldigd wanneer de schuldenaar in gebreke is zijn verbintenis na te komen...”(B.W.).

Maan uw schuldenaar aangetekend aan u te vergoeden voor de schade die u leed door de feiten die u daarin chronologisch opsomt en dit binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn. Vanaf dan is hij u schadevergoeding( o.m. interest) verschuldigd. Uw schade omvat ook morele schade.

Geeft hij hieraan geen afdoende en tijdig gevolg maak dan toepassing van : “Art.732.Indien een van hen het(=oproeping in MINNELIJKE SCHIKKING),zelfs mondeling verzoekt,worden de partijen bij gewone brief van de griffier opgeroepen om...te verschijnen op dag en uur door de rechter bepaald."(Gerechtelijk Wetboek).

Komt geen minnelijke schikking tot stand,dagvaard hem dan voor de vrederechter,met vordering tot betaling en schadevergoeding. Vrederechter is bevoegd tot € 1860.