Terug eisen van geld voor geboekte reis

Femke1245
Topic Starter

Terug eisen van geld voor geboekte reis

#1 , 25 jun 2013 13:19

Beste,

Graag had ik wat meer duidelijkheid gehad over onderstaande situatie:
In maart jl. had ik samen met mijn ex-vriend een reis naar de Dominicaanse Republiek geboekt (vertrek eind mei) via WTC Reizen in Nederland. Ik was de hoofdboeker, in NL is het zo dat alle wijzigingen enkel door de hoofdboeker kunnen worden gewijzigd, ook naamveranderingen van tickets/annulaties/... kunnen enkel door toestemming van de hoofdboeker.

In april zijn we uit elkaar gegaan en heb ik hem laten weten dat ik zowieso toch op vakantie zou gaan met of zonder hem. We hebben elkaar de mogelijkheid gegeven om beide iemand anders te zoeken en het gedeelte van de ander eventueel gedeeltelijk te laten overkopen. (hij kon niemand vinden die mee zou gaan en ik vond ook niet direct iemand) Aangezien hij geen zin meer had om nog samen op reis te gaan, heb ik hem meermaals gezegd dat hij zich moest informeren bij het reisbureau (ivm de annuleringsverzekering) om zijn deel eventueel te annuleren. Hij wilde zich door een dokter medisch laten vrijschrijven maar de dokter heeft dat uiteindelijk niet willen doen.
Ik heb hem laten weten dat ik begin mei iemand had gevonden die de reis wilde overkopen voor 800 max 900euro. Hij liet mij toen weten dat hij momenteel in contact was met de annuleringsverzekering en dat hij minimum 1000euro wilde. Ik heb hem toen geantwoord: ah ok, dan doe maar via de annuleringsverzekering, want het meisje kan nu zelf online boeken voor 900euro, maar dacht zo heb jij toch het meeste van jou geld terug.(reis per persoon was 1165euro), hij heeft mij gevraagd om nog 1 dag te wachten en de dag nadien heeft hij mij telefonisch opgebeld om te laten weten dat hij akkoord was)

Er is inmiddels redelijk wat gebeurt, hij heeft 2mnd bij mij gewoond samen met zijn zoontje dat hij om de week had. Heeft nooit iets betaald (terwijl hij altijd heeft gezegd dat hij de helft zou betalen, ik heb steeds alle boodschappen gedaan... ik weet dat ik hier een grote fout heb begaan maar... dat besef je altijd te laat), Heb lang moeten wachten op mijn huissleutels, hij is 2x in mijn huis geweest terwijl ik niet thuis was, maar ik kon toen niets doen aangezien zijn adres nog steeds bij mij stond :-(.
Ik heb hem een rekening gestuurd met de te delen kosten, waar ik vind dat ik recht op heb (ik weet dat ik hier aan het kortste eind trek) maar ik heb tot op heden het geld van de reis nog niet aan hem overgemaakt (gewoon het feit dat ik in principe nog genoeg van hem moet krijgen). Hij dreigt nu om naar een advocaat te stappen en heeft mij vorige maand een aangetekend schrijven gestuurd.
Kan hij mij echt iets maken? Ik ben al naar zo'n gratis juridisch adviseur geweest en hij liet mij weten dat hij niet veel heeft om op te staan, dat hij zelf maar mee had moeten gaan op reis, hij had die tenslotte samen geboekt en als je uit elkaar gaat, kan je je daar niet op verhalen als reden om te annuleren.

Alle nuttige feedback is welkom!
Femke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Winand

#2 , 25 jun 2013 14:11

Zou je niet beter hem gewoon zijn geld geven dat alle miserie achter de rug is?
Jij had van in het begin consequenter moeten zijn, na een relatiebreuk moet je in het algemeen niet veel meer verwachten.
Ik zou hem betalen om een ellenlang getouwtrek te vermijden met de gedachte in het hoofd of het het wel waard is.
Ik redeneer nu eenmaal zo maar als je wil verder gaan zal je naar de vrederechter moeten denk ik.

Reclame

Terug naar “Andere”