Beste,
Sinds september 2013 woont mijn zoon in België bij zijn pappa. Omdat het in Nederland op school niet vlotte namen we de stap dat pappa hoofdverzorger zou worden en dat ons kind bij hem zou wonen en in België naar school zou gaan.
Pappa zou alles voor ons kind doen. (Deze heeft Autisme). Een dieet uitproberen om zijn gedrag te veranderen, hem naar de tandarts brengen, zorgen dat hij de juiste zorg zou krijgen en begeleiding voor zijn autisme. Pappa zou cursussen doen. De medicatie moest aangepast worden, want op school mag hij niet zonder.
IPV dat pappa hiermee bezig is heeft pappa een nieuwe vriendin. Fantastisch, maar pappa woont dus niet op hetzelfde adres als zijn kind. Pappa woont bij zijn vriendin, zijn zus op zijn adres die fulltime werkt en weggaat als mijn zoon slaapt en thuiskomt als hij op bed ligt. Wie zorgt er dan voor onze zoon vraagt u zich af?? Zijn neefje! Een kind zorgt voor onze autistische kind. En pappa heeft dus tot op vandaag toe niets van zijn beloftes waargemaakt.
Ik ben wettelijk als enige voogd en kan dit niet door de vingers zien. Ook heeft pappa niet voor de juiste zorg gezorgd eigenlijk heeft pappa niets gedaan? Mijn kind loopt al 8 maanden onverzekerd rond. Waardoor hij niet behandeld kan worden en school ziet dat mijn zoon niet goed in zijn vel zit. School vreest dat het niet goed gaat thuis. School, Gon en zorg willen dat ik actie onderneem. Op school gaat het goed!! Maar ze vermoeden dat er veel ruzie gemaakt wordt thuis.
Ondertussen rij ik dus heen en weer naar België en Nederland en probeer ik alles te regelen en er voor te zorgen dat alles goed gaat. Pappa is nergens te bekennen.!!
Zijn vader heeft eindelijk iets gedaan en zijn kind ingeschreven op zijn woonadres.(Niet het adres waar hij nu verblijf) Op 9-4-2014 verwacht hij dat ik toestemming geef om mijn zoon daar te laten verblijven. Dit wil ik echter niet meer!! Ik wil mijn kind terug halen naar Nederland en hier alles met spoed opstarten dat kan hier.
MAAR:
Ik weet niet hoe alles geregeld is in België?
Wat zijn de gevolgen als ik geen toestemming geef om mijn zoon daar te laten verblijven?
Is het verstandig op een advocaat in te schakelen?
Heeft iemand tips? Ik heb geprobeerd met pappa te praten, maar we zitten nu in een communicatie periode waarin hij niets meer met mij deelt. Ik heb ook via zijn zus geprobeerd te communiceren, maar alles wordt opgeblazen. Ook zeggen ze dat zijn neefje alles moet weten en regelen en dat ze dat moeten navragen bij een 13 jarige. Ze zijn bang dat ik hem weghaal, maar mijn kind doet veder niets en het doet mij pijn dat hij zegt dat pappa altijd boos is als hij langskomt en mijn zoon heeft al 2 maanden straf, omdat hij niet zo mooi schreef.