Hallo iedereen,
Ik was 17 jaar toen ik bevallen ben van een zoon,hij is erkent door zijn papa die dan 2jaar niet in beeld geweest is,2jaar later wou zijn vader zijn zoon leren kennen!Via de jeugdrechtbank is dan uitgesproken dat hij elke zondag van 2u tot 5u naar zijn papa moest zodat ze elkaar konden leren kennen na 6 maanden moest mijn zoon dan om de 14 dagen in het weekend 1 nacht daar verblijven,ondertussen is uitgesproken dat hij om de 14 dagen het weekend en de helft van de schoolvakanties naar zijn papa moet.
Ondertussen is mijn zoon 8 jaar oud en loopt de situatie van kwaad naar erger,een paar dagen voor hij naar zijn papa moet begint hij al te zeuren,de dag zelf doet hij niet anders dan huilen en smeekt hij om niet te moeten gaan.Het gaat zo ver dat hij zichzelf in de kast of onder het bed gaat verstoppen "Dan vindt papa mij niet"zegt hij dan.Maar eens zijn papa aan de deur staat doet hij als of er niets aan de hand is.
Mijn zoon komt(zeker na een verblijf van één week)onverzorgd naar huis en geeft aan een week niet gewassen te zijn,ook is hij al meerdere keren met luizen naar huis gekomen.
Hij durft bij papa geen drinken vragen en krijgt het ook niet aangeboden dus drinkt hij maar van de kranen in de WC en badkamer vertelt hij me.Zijn vader wisselt regelmatig van partner en mijn zoon moet zich dus ook telkens weer aan iemand anders aanpassen en heeft het hier zeer moeilijk mee.
Afspraken bij kiné,... worden ook nooit nagekomen als hij bij papa is.
Zijn papa betaalt geen alimentatie ook al is dit uitgesproken.In 2012 is uitgesproken dat hij alle niet betaalde alimentatie van voor die tijd samen met andere schulden die hij heeft via collectieve schuldenregeling moet terugbetalen,dit komt 1maal per jaar op mijn rekening maar verder betaalt hij niets.
Wat moet ik beginnen in deze situatie???