Begin dit jaar ben ik voor een verkeersovertreding veroordeeld door de politierechtbank.
Gisteren ontving ik per post een "LAATSTE AANMANING" van een deurwaarder om de boete etc. te betalen. Die "LAATSTE AANMANING" is tevens ook de "EERSTE AANMANING"!
Wellicht is er een eerste aanmaning naar mijn vorige adres gestuurd en heeft mijn ex, met wie ik op zeer gespannen voet leef, de brief teruggestuurd of weggegooid...
Toen ik verhuisd ben, ben ik onmiddellijk naar de "nieuwe" gemeente geweest om mijn domicilie-adres te laten veranderen. Er is "vaststelling van woonst" geweest en mijn IK is aangepast. Administratief is alles dus in orde, wat dat betreft.
De deurwaarder breng kosten voor "Aanmaning 1" in rekening: € 21.95. Daarnaast kosten voor "Inlichtingen rijksregister": € 14.65.
Ik ben eerlijk gezegd niet bereid de kosten voor "Aanmaning 1" te betalen, aangezien die mij nooit bereikt heeft, omdat ze niet naar mijn domicilie-adres werd gestuurd... Heb ik daar gelijk in of niet?
En hoe zit het met de kosten voor "Inlichtingen rijksregister"? Moet ik die betalen?
Dank voor jullie antwoord!
Jos.