even een situatieschets...
4jaar geleden had was ik zwanger in een nogal ongelukkige situatie... ik heb toen de vader ingelicht van de zwangerschap maar hij wou er niets van weten hij wou zelfs abortus maar dat kon ik niet.. ik heb dan besloten het kind alleen op te voeden zonder vader. Ik heb toen niets ondernomen.
Nu het kind 3 jaar is wil hij contact met het kind(mede door het aansporen van zijn vrouw(zijn maar onlangs getrouwd) en mijn zus die toch vinden dat een kind een vader nodig heeft) Nu voor mij geen probleem ik stond ervoor open zolang het maar de vader was die initiatief nam.
Nu hebben kind en vader al enkel keren contact gehad. Ik heb dan gezegd dat als de vader een papa wil zijn hij dan op een regelmatige basis het kind dan bij zich moet neme en ni zo maanden tussen omwille het kind nog maar 3jaar is dus telkens opnieuw op zijn gemak moet gesteld worden...Hij kwam dan met het idee om elke 3de zaterdag van de maand ( vind ik persoonlijk niet echt regelmatig de ene keer zijn er 5 weken tussen en andere keer slechts 3weken)
Ik heb hierop toegezegd omwille het kind toch zijn vader te gunnen. Bij de laatste ontmoeting heb ik de vader gevraagd of hij nu het kind ook wil erkennen (voor de vader geeft dit zowel rechten als plichten) maar hierop krijg ik dus geen antwoord. Ik vroeg hem ook of hij zag zitten om nu hij de geneugten van een kind heeft ook wil bijdragen in de lasten...Hij ging dit bespreken met zijn vrouw...Nog geen week later is hij nota bene naar mijn moeder gegaan om te zeggen dat ik te veel eisend ben (ik kan er niet bij waarom hij hiermee naar mijn moeder is gegaan) maar zijn tegen voorstel is dat ik alle facturen-uitgaven dat ik aan mijn kind besteed hem bewijs van voorleg en dan mss een deel van zal betalen en dat hij kleren koopt voor het kind. Nu de kleerkast steekt vol (2de hands gekregen) en met kleren betaal ik niets.
Ik heb gevoel dat ik met mijn rug tegen de muur gezet word, en geen keuze krijg maar ik sta er al 3jaar alleen voor mijn kind.
wat zijn jullie adviezen? Mij een advocaat pro deo gaan zoeken? en wat zijn de gevolgen dan?