katjes verkopen

Konijn
Topic Starter

katjes verkopen

#1 , 11 sep 2007 11:29

Ben niet zeker dat ik hier juist zit, indien niet hoor ik het graag.

Stel: ik heb een straatkat die zwanger is geraakt.
Ik meen te weten dat ik zonder vergunning geen dieren mag verkopen. Wat moet ik doen met de kittens? Mag ik die 'adverteren' op bijvoorbeeld een website? Mag ik ze gratis weggeven zonder deze vergunning? Verkopen zal waarschijnlijk nooit mogen.

Wie weet meer?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 11 sep 2007 11:55

eigenlijk mag je ze niet verkopen zonder vergunning,

maar op sites als www.2dehands.be en www.kapaza.be staat het vol van advertenties voor katten en honden

je kan de kittens naar het asiel brengen

Konijn
Topic Starter

#3 , 11 sep 2007 12:05

dat is nu juist wat ik NIET wil

Reclame

mapleleiah

#4 , 11 sep 2007 12:18

maar op sites als www.2dehands.be en www.kapaza.be staat het vol van advertenties voor katten en honden

Inderdaad ... ik zou ook die sites aanraden ... Verder kan je ook terecht op Whiskas-zustersite http://www.mijnkatje.be

't is wel zo dat je op bepaalde "katrijke" momenten je katjes maar moeilijk aan de straatstenen kwijtraakt. Compleet onjuridische reactie: steriliseren!!!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Konijn
Topic Starter

#5 , 11 sep 2007 12:21

Inderdaad ... ik zou ook die sites aanraden ... Verder kan je ook terecht op Whiskas-zustersite http://www.mijnkatje.be

't is wel zo dat je op bepaalde "katrijke" momenten je katjes maar moeilijk aan de straatstenen kwijtraakt. Compleet onjuridische reactie: steriliseren!!!

Lenny
dus whiskas, 2dehands.be en kapaza handelen in feite in strijd met de wet?

koen999

#6 , 11 sep 2007 12:31

JIJ verkoopt ze strikt genomen

plus op 2dehands en kapaza dien je een HR nummer in te geven,
je dient dat te omzeilen als adverteerder,
dus zo kan je de beheerders van de site moeilijkiets ten laste leggen

dieke

#7 , 11 sep 2007 13:31

Hey

Kijk anders eens naar deze organisatie: www.catshelter.be Onze katjes komen van bij die mensen. Het is een soort asiel als je het zo wil noemen, maar de katjes worden geplaatst bij opvanggezinnen tot ze geadopteerd worden. Huiselijk dus!

Groetjes!

mapleleiah

#8 , 11 sep 2007 14:06

JIJ verkoopt ze strikt genomen

plus op 2dehands en kapaza dien je een HR nummer in te geven,
je dient dat te omzeilen als adverteerder,
dus zo kan je de beheerders van de site moeilijkiets ten laste leggen
HR nummer opgeven? Huh? Ik heb nog niet met 2dehands.be gewerkt maar wel al met Kapaza en er is daar van een HR nummer geven helemaal geen sprake ...

Zolang je ze niet verkoopt (en dus geen geld vraagt) is er volgens mij weinig reden om te vrezen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

JohnD

#9 , 15 dec 2007 14:54

dat is nu juist wat ik NIET wil
Begrijp ik. Laten we niet vergeten dat dierenasielen steeds overvol zitten en in de zomer meer dan overvol. Euthanasie is voor de houders van zo'n asiel dan meestal de enige uitweg. Oudere katten komen dan echter wel altijd eerst aan de beurt. Daarom raad ik mensen die naar een asiel gaan voor adoptie, om eens eindelijk te stoppen met steeds voor kittens (kleine katjes of honden) te kiezen.
Wat betreft straatkatten kan je ze ofwel binnen nemen en/of steriliseren. Voorkomen is beter dan genezen. Een straatkat is soms ook slechts een ex-huiskat die gedumpt of verloren geraakt is.
Laatst gewijzigd door JohnD op 15 dec 2007 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

citroentje

#10 , 15 dec 2007 18:16

Een straatkat is soms ook slechts een ex-huiskat die gedumpt of verloren geraakt is.

daar heb je gelijk mij buren zijn verhuis ze hebben gewoon hun katten achtergelaten,moederpoes en 2 kleintjes en dan nog een vijftal anderen.Moederpoes en kleintjes slapen nu in me garage door het koude weer en daar is het toch een aangename warmte en de andere slapen in het tuinhuis.
Zelf heb ik er twee die slapen binnen maar zijn wel gecastreet.
Dus beste mensen geef u poes de pil als je een opperatie te duur vind en voor een kater kostprijs 35 euro en je ben op je gemak en ze worden kalmer.

Je kan je kattjes ook gratis aanbieden op een site.

JohnD

#11 , 15 dec 2007 22:25

Je kan je kattjes ook gratis aanbieden op een site.
Dat laatste zou ik niet betrouwen. Er zijn mensen die die verkopen aan proeflabo's

Wat betreft die mensen die, als ik goed kan tellen zomaar 8 katten achterlaten dat begrijp ik niet. Het zijn zeker geen echte dierenliefhebbers. Ik kan het trouwens al afleiden uit het feit dat ze te gierig waren om hun moederpoes te laten steriliseren.

Verder wil ik er even op wijzen dat een "normale goed gevoede kat" toch goed tegen de koude kan. Vanaf -10 beginnen ze last te krijgen van de koude (dat heb ik van mijn dierenarts). Aangenaam is het natuurlijk niet voor hen.

Terug naar “Andere”