#4 , 05 mar 2015 13:48
Ik zou het hem toch zeggen, zo snel mogelijk, als hij aan je deur staat om je zoontje te komen halen.
Hij moet dan toch wel luisteren als je iets zegt.
Als hij lastig doet, kan je ervoor kiezen om preventief naar de rechtbank te stappen om de regeling aan te passen.
Dat zal je hoogstwrs toegestaan worden, aangezien het hier gaat om werkuren waar je zelf niet om gevraagd hebt.
Dat kost je natuurlijk wel weer geld én tijd.
Ik zou dan opteren, als je het mondeling gemeld hebt en liever niet voor zon' 'prul' naar de rechtbank stapt om hem inderdaad een AS te sturen waarin je de situatie kort, maar duidelijk uitlegt (buiten je wil om blabla, maar dat dat niets verandert aan de regeling die er is, enkel afhaalplaats). Zoals gezegd: als hij wil kan hij er mottig over doen, maar ik verwacht wel dat eender welke redelijke rechter zijn protest zo van tafel zal vegen, moest het zover komen. Er is ook nog het principe van redelijkheid en als je het NU laat weten voor tegen juni en het maar één straat verder is en je nog steeds zelf je zoontje gaat halen zodat het communicatie tussen mama en papa niet in de weg staat, zie ik geen probleem.