#1 , 26 mar 2015 00:14
Hallo,
Ik heb een probleempje:
Vandaag op mijn werk kreeg ik ineens telefoon van de politie met de boodschap dat er een klacht was ingediend tegen mijn gsm-nummer. De persoon (we noemen hem even X) beweerd dat een andere dame (Y) hem zou gestuurd hebben via mijn nummer. Deze persoon Y zou dus ook enkele dreigementen hebben geuit aan het adres van X.
Nu kan dit totaal niet, want ik heb natuurlijk mijn gsm en dus ook mijn simkaart altijd bij me. Wat wel opvallend was, is dat ik de laatste maanden al minimum een 5-tal keer een nieuwe simkaart heb moeten aanvragen omdat de mijne steeds stopte met werken. Nu zeiden enkele vrienden me al, dat het inderdaad wel heel erg makkelijk is om hier ergens een telefoonzaak binnen te wandelen en je voor te doen als iemand anders om zo aan een nieuwe simkaart te geraken. Ik ben dus bang dat er iemand is, iemand die me goed kent, die mijn gsm-nr misbruikt. het zij op deze manier, of door mijn gsm op onbewaakte momenten (bv: thuis, bij kameraden,...) te gebruiken.
Nu in mijn gsm zelf is er verder niets terug te vinden van telefoonnr of smsen naar deze persoon, ik heb dit samen met mijn ouders meerdere malen gecontroleerd. Verder zijn er ook berichtjes verstuurd vanaf mijn en mijn vriend onze facebook-accounts. Ook hier weer hetzelfde verhaal, wij weten van niets en de mails zijn verwijderd op de accounts.
Nu ga ik morgen zelf ook wel een klacht neerleggen tegen onbekend, wegens misbruik van gsm en sociale media om dreigingen te uiten aan onbekenden.
Maar de agente die de klacht van X heeft genoteerd wilt me helaas niet veel vertellen over de dreigingen, het enige wat we weten is dat er niet met de dood werd gedreigd, er werd enkel gedreigd om een bedrijf te bellen waar X 'zogezegd' schrik van heeft. De klacht kon ook enkel op dreiging staan, hoewel X probeerde ook een klacht neer te leggen wegens stalking, maar dit kon de politie niet aannemen, gezien X vaak de eerste was die stuurde en steeds terugantwoordde als Y iets stuurde.
Maar nu komt eigenlijk na een heel lang verhaal mijn vraag: de agenten die de klacht van X heeft genoteerd heeft me enkel gebeld om te vragen achter de gegevens van de persoon van wie de dreigingen dan wel kwamen. Helaas kan ik dat ook niet zeggen en staat de klacht dus genoteerd tegen mij. Nu vraag ik me af wat hier verder mee gebeurd? X zei dat dit voor de rechtbank zal komen en dat ik me dus voor de rechtbank zal moeten verdedigen. Komen dit soort zaken effectief zo snel voor de rechtbank? En zo ja, wat die ik nu best verder hiermee? Ik wil namelijk niet gestraft worden voor iets waar ik niets vanaf weet...
Alvast bedankt!!