Beste,
Sinds de geboorte woont mijn nichtje bij de grootmoeder, omdat de moeder niet in staat was het kind op te voeden. Via een advocaat is er toen een pleegvoogdij geregeld. De advocaat zei dat we goed overeen moeten blijven komen met de moeder.
Dit begint de laatste jaren moeilijker en moeilijker te worden.
Ze dreigt vaak haar dochter terug te nemen, omdat ze ze niet genoeg ziet beweert ze dan.
Ook al komt ze bijna elke week langs, gepast en ongepast. Ze komt bvb op woensdag voormiddag langs en beweert dat dit voor haar dochter is, ook al is de dochter dan op school. Of op zondag, terwijl de dochter naar de scouts is. En wanneer ze wel thuis is, kijkt ze niet om naar haar dochter.
Nu dreigt ze opnieuw om het kind af te nemen, omdat we haar haar bezoekrecht zogezegd ontnemen. Ze wilt langskomen, maar de dochter is op weekend met de scouts.
Hierbij vroeg ik me af of er een soort omgangsrecht bestaat, waarbij we een regeling kunnen treffen met bepaalde dagen/uren dat de moeder haar dochter kan zien? Om zo de ongepaste bezoeken en de dreigementen te kunnen limiteren.
Met vriendelijke groeten,
LesKa