Stalking, zwartmakerij, manipulatie door ex van vriendin

Mazak
Topic Starter

Stalking, zwartmakerij, manipulatie door ex van vriendin

#1 , 22 apr 2015 14:36

Beste forumgebruikers,

Ik zit met de handen in het haar ... Ik zal even de huidige situatie kort schetsen.
Ik heb sinds enkele maanden een relatie met mijn vriendin. Zij komt uit een relatie waar ze een kindje op nagehouden heeft. De ex kan dit niet verkroppen en haalt alles uit de kast om ons te tergen, en tegenwoordig helaas op een minder overdreven duidelijke manier ...

Mijn vriendin en ik zijn voor elkaar gevallen rond november, en sindsdien zijn wij nooit meer op ons gemak. Haar ex-vriend is nagenoeg onmiddellijk begonnen met het verspreiden van leugens over zowel mij als haar, met als enige doel haar en mij uit elkaar te trekken.

In het begin waren het enkel mijn vriendin en ik die hiermee lastiggevallen werden, maar hier kwam snel verandering in (wordt straks wel duidelijker). Zo ging hij tegen haar vertellen dat ik allerhande zaken over haar had gezegd die nogal (lees enorm) grof waren. Hier was uiteraard niets van waar (zoals ook bevestigd door mijn vriendenkring e.d.), maar het zorgde toch vaak voor spanningen tot ik het tegendeel had bewezen. Tegen mij kwam hij dan vertellen dat ze constant liegt en manipuleert en dat ze met haar exen afspreekt om je-weet-wel-wat te doen. Uiteraard na veel spanning en tegenbewijzen ook niets van waar. Dit heeft hij zo een dikke maand volgehouden op dagelijkse basis (non-stop de hele dag door) tot hij doorkreeg dat wij hem niet meer geloofden. (er zijn nog een aantal belachelijk slechte leugens geweest waardoor ons besef van zijn leugens enorm snel gegroeid is).

Helaas is het vanaf toen alleen nog maar bergaf gegaan ... Hij is dan mij beginnen zwartmaken d.m.v. grove leugens bij zoveel mogelijk mensen (waaronder mijn vriendin haar vriendenkring, zijn ouders, mijn vrienden -die wel beter wisten- en zijn zuster) waardoor ik al een erbarmelijke reputatie heb bij een deel van hen zonder dat ik ze zelfs nog maar ontmoet heb ... Ik heb hem verwijderd en geblokkeerd van fb om te vermijden dat hij mijn doen en laten kon zien.

Hij is navraag gaan doen bij enkele vrienden van mij om toch maar IETS te vinden om mijn reputatie te schaden, maar aangezien die er niet zijn heeft hij bot gevangen. UITERAARD kon hij dit ook niet verkroppen en is zijn zwartmakerij nog erger geworden (let wel, in al die tijd heb ik hem zelfs nog niet uitgescholden, ik heb enkel mijzelf verdedigd met feiten wanneer ik van iets beschuldigd werd).
Intussen is hij op regelmatige, nachtelijke basis gezien met zijn wagen in de omgeving van mijn vriendin haar woonst. Hij zou ook een aantal malen in het holst van de nacht aan haar ramen gestaan hebben, maar helaas geen bewijsmateriaal buiten getuigen ...

Op een gegeven moment had ik coïtus met mijn vriendin (in haar huis met gordijnen e.d. gesloten). Plots werd er hevig op de ramen gebonkt (elk raam, hij is rondgegaan om ze allemaal te hebben) waarbij mijn vriendin doodsbang in elkaar kroop en ikzelf ook niet bepaald gerust was. Ik heb onmiddellijk de politie gebeld en zij hebben een patrouille gestuurd. In de 20 bange minuten tussen mijn telefoontje en de aankomst van de patrouille heeft de ex-vriend mij 40x gebeld en meerdere smsen gestuurd, EN verscheidene malen naar mijn vriendin gebeld en smsen gestuurd. Ik had mijn vriendin aangeraden om bij mij te blijven en haar gsm niet op te nemen tot als de politie er was. Zo gezegd, zo gedaan. De politie kwam aan en ik heb zijn 41ste poging beantwoord op luidspreker in het bijzijn van de politie. Hij begon met alles te ontkennen, tot ik vroeg waarom hij dan 41x naar mij gebeld had.
Hierbij heeft hij zijn mond voorbijgepraat. Uiteraard bleef hij liegen, want zijn excuus was dat hij op de parking stond en een vriend (die hij niet wou noemen) moest tot aan haar woonst komen. Hij had zogezegd een samen met zijn kindje een brief geschreven voor de mama en kwam deze afgeven, maar dierf het zelf niet te doen. Tussen 04u15 en 04u45. De inspecteur heeft hem daarna over de telefoon aangesproken en gewaarschuwd voor zijn gedrag (en de strafbaarheid hiervan). Politie heeft alles genoteerd en is vertrokken.

Achteraf is gebleken dat hij om en bij de 30 minuten tussen een klein spleetje tussen het gordijn heeft staan gluren (op de effectieve daad, niet het voorspel), en hij is beginnen bonken op de ramen van de moment dat wij uit zijn zicht verdwenen. Hij is tegen verschillende mensen gaan beschrijven hoe zij en ik seks hadden en tegen iedereen gaan beweren dat ik haar behandelde als een (vergeef mij mijn taal) 'hoer'. Uiteraard niet waar. Kort nadien heeft hij een prachtig facebookberichtje de wereld ingestuurd met mijn initialen met termen als 'manipulatief', 'psychopaat', 'vunzigaard' en nog enkele van die orde. Dit is vlug offline gehaald nadat ik tegen zijn zus had gezegd dat dat onmiddellijk moest verdwijnen omdat ik anders met heel mijn verhaal naar de politie zou stappen.

Ook zijn we teweten gekomen dat hij op de 1 of andere manier toegang had tot ALLE smsen van mijn vriendin (ga ik niet specifiëren aangezien hij nog niet klaar is met zijn spelletjes). Daarop is mijn vriendin veranderd van nummer en stopte hij plots met vertellen wat zij stuurde (dit deed hij tegen zijn zuster onder het mom van 'ze spreekt nog met mij af' -ook niet waar want in sommige gevallen was ik bij haar wanneer hij zogezegd met haar had gepraat-). Zijn zuster vertelde dit dan tegen mij waardoor ik soms terug ruzie kreeg met mijn vriendin. Alles is natuurlijk uitgeklaard en sinds de nummerverandering is dit gestopt (want hij kan niet meer aan die berichten).

We hebben alle mogelijke contact met hem verbroken voor zover mogelijk gezien het kindje. We dachten dat het begon te kalmeren totdat mijn vriendin van werkplek veranderde. Zeer toevallig is de ex-vriend dezelfde week beginnen praten en flirten met een collega van mijn vriendin op die nieuwe locatie. Ze zijn nu een 'koppel'. Toch blijft hij pogingen ondernemen om contact te zoeken met mijn vriendin. Op alle mogelijke manieren. Als hij het kind komt halen begint hij tegen haar te praten over hoe geweldig hij is en dat hij de lotto gewonnen heeft, etcetera (leugens uiteraard). Hij houdt informatie over het kind achter zodat zij wel MOET praten met hem, waarbij hij welgeteld een halve minuut over het kind praat en dan probeert verder te gaan over zichzelf, mijn vriendin en mij. Echt een verschrikking. De afgesproken regeling rond het kind dat bij de advocaat is afgehandeld is door HEM afgeblazen nog voor het ondertekend werd.

Kortelings wou hij dan met mijn vriendin afspreken om dit onder hen 2 te regelen zonder dat zijn vriendin of ik erbij zou zijn. Mijn vriendin heeft dit afgezegd, tot grote frustratie van de ex.

Ondertussen zijn de meeste mensen al op de hoogte van zijn leugens en nemen ze hem niet meer serieus. Zij het niet dat hij de collega van mijn vriendin allerhande zaken heeft wijsgemaakt, en zij het niet dat die collega beste vrienden is van de bazin ... Bijgevolg is er een groot deel van de collega's die opgestookt zijn tegen mijn vriendin (frustrerend aangezien het o.b.v. grove leugens is).

Intussen is mijn vriendin in een depressie beland en moet ze van haar dokter onmiddellijk een andere werkplek vinden. Anders gaat ze er tussen dit en enkele weken compleet onderdoor ...
Om alles nog eens erger te maken is de ex het kind allerhande dingen aan het wijsmaken. Zo floepte er vandaag plots uit dat 'mama eenzuipkindje en een slaapkindje' is (ook weer niet waar en onmogelijk voor een kind van die leeftijd om zelf van overtuigd te zijn). Zo is er ook al gezegd dat ik 'de tv niet luid meer mag zetten omdat ik anders in de hoek ga', terwijl ik nog nooit tv heb gekeken in het bijzijn van hun kindje ... Sinds deze week is het zelfs zo dat 'mama niet leuk' is en 'ik wil naar papa en *vriendin ex*' terwijl mijn vriendin absoluut niets misdaan heeft ...

Het spreekt voor zich dat de mama (mijn vriendin dus) daar enorm door is aangedaan ... En eerlijk gezegd, het kwetst mij ook enorm om zulke dingen te horen/zien ... En al zeker als ze niet terecht zijn en van iemand die psychisch in twijfelachtige toestand is ...

Het grootste probleem in deze zaak is bewijsmateriaal ... Als de politie alle smsen en oproepgeschiedenis van ons 3 van de afgelopen maanden zou kunnen controleren, zou de zaak meteen gewonnen zijn. Herhaaldelijk non-stop opbellen tot er reactie komt, dreigen in smsen, zwartmakerij, alles zit erin ... Ik ben op dit moment gewoon bang voor hoe ver hij nog zal gaan en wat de limiet is voor mijn vriendin ... Het lijkt niet op te houden en hij is geobsedeerd door haar ...
Ik heb nu met dat laatste geval (dat met de kleine die zo'n zaken zegt) mijn vriendin gevraagd om samen met mij eens een afspraak te maken met slachtofferbejegening. Ik hoop echt dat er een einde komt aan deze nachtmerrie ...

Ik heb nog lang niet alles kunnen uitleggen maar het is echt teveel om in 1 keer overzichtelijk weer te geven. Ik ben al zolang aan het typen dat ik volgens mij soms niet duidelijk meer kan uitleggen wat en hoe ... Mijn excuses voor de enorme post en eventuele fouten op semantisch vlak, ik ben echt moe.
Ik moest vooral mijn verhaal eventjes kwijtkunnen aan mensen met verstand én kennis/ervaring omtrent het topic.

Alvast bedankt als je de moeite hebt gedaan om alles door te lezen en getracht hebt mijn wartaal te begrijpen. Dat idee geeft al een beetje meer moed.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd

#2 , 29 apr 2015 16:53

Gaat het hier niet om laster en eerroof? Stalking?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2015 22:35

Als de politie zou...
Maar hebt u elke maal aangifte gedaan ?
dan wel liefst met een chronologisch verhaal met een duidelijke tijdslijn. En dan steeds de op die datum gebeurde feiten vermelden en wat er juist gezegd/geschreven is.
Tevens eens contact opnemen met met een therapeut of een hulpgroep vb via http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; of via de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie.. die beschikken over de nodige adressen/contacten.

Is er een regeling wat omgangsrecht betreft?

Reclame

Mazak
Topic Starter

#4 , 04 mei 2015 16:14

Ik heb niet elke maal aangifte gedaan, maar ik heb wel een logboek bijgehouden (alsook backups van smsen en oproephistorie) van nagenoeg alle incidenten.
Met SLAZO ga ik één van de komende dagen een afspraak maken om te kijken hoe het verder kan.

Helaas is er nog geen regeling wat omgangsrecht betreft. Hopelijk krijgen we dit zo vlug mogelijk rond ...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mei 2015 23:31

Belaging is een klachtmisdrijf...geen klacht dan ook geen vervolging mogelijk.
U moet uitdrukkelijk vervolging vragen.

Terug naar “Andere”