Familienaam moeder aannemen

Phoebe77
Topic Starter

Familienaam moeder aannemen

#1 , 19 jun 2015 08:55

Ik ben geboren uit het huwelijk van mijn ouders en draag mijn "vaders" familienaam.

Mijn ouders zijn 15 jaar geleden gescheiden, "vader" ging samenwonen met een nieuwe vlam die ook al kinderen had.
Daar waar hij in het begin nog zijn best deed om de relatie met mij en mijn broer te onderhouden werden wij gaandeweg steeds meer tweederangsburgers voor hem, dit uiteraard ten voordele van zijn stiefkinderen.

Ondertussen heb ik al jaren geen contact meer met hem, mijn kinderen gaan nog 1 keer per jaar (na lang aandringen van de kinderen zelf) een paar dagen op bezoek bij hem maar dat is het dan ook.

Om maar aan te geven dat ik die man al lang niet meer als 'vader' beschouw, eerder als verwekker en toevallige passant in mijn leven, al had ik dat heel graag anders gezien.

Nu worstel ik meer en meer met mijn familienaam, ze 'past niet bij me' want verwijst naar een familieband die er geen is.
Ik zou eigenlijk heel graag de naam van mijn moeder aannemen.

Kan iemand mij vertellen wat hier de mogelijkheden toe zijn? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Moet ik een advocaat raadplegen om een procedure in gang te zetten en zo ja, zoek ik dan iemand die zich bezighoudt met familierecht of moet dat iemand zijn met een andere voorkeursmaterie?

Alvast bedankt :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 19 jun 2015 10:24

dit alvast eens lezen: http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... milienaam/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Andere”