grootouders vs kleinkind

Protection_
Topic Starter

grootouders vs kleinkind

#1 , 18 aug 2015 19:12

Geachte,
Mijn schoonouders willen mijn dochtertje van bijna 1 jaar ALLEEN zien en op een NEUTRALE plaats, dus zonder mij of mijn vriend.
Zouden ze dit ooit kunnen verkrijgen
Nee toch :(
Ze willen alles behalve bemiddelen en ze zijn welkom bij ons thuis of we willen afspreken op een neutrale plaats maar dan kunnen ze nooit. Dus ze werken helemaal niet mee en we hebben zelf ook nooit gezegd dat ze onze kleine lieve meid niet mogen zien. Zij doen moeilijk, ZEER moeilijk.

Mvg, Bezorgde mama

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 18 aug 2015 21:23

Geachte,
Mijn schoonouders willen mijn dochtertje van bijna 1 jaar ALLEEN zien en op een NEUTRALE plaats, dus zonder mij of mijn vriend.
Zouden ze dit ooit kunnen verkrijgen
Enkel als ze kunnen aantonen dat u onwillig bent om hun omgangsrecht toe te laten.

Hoe hebben ze dit aan u laten weten? Heeft u al bewijsbaar zelf een redelijk voorstel gedaan?

eylis

#3 , 18 aug 2015 21:29

Stuur een mail naar de schoonouders waarin u meedeelt dat u het biezonder op prijs stelt dat ze de band met hun keinkind willen aanhalen. Meldt dat je graag met hen overlegt om afspraken te maken dat ze jun kleinkind kunnen ,omen bezoeken. Verwijs naar de wetgeving mbt omgangsrecht grootouders/kleinkinderen die wel omschrijft dat het recdht gerespecteerd moet worden. Maar dat de ouders, gezoien de ouderlijke autoriteit wel kunnen beslissen over de omstandigheden van deze omgang. Dat jullie dus wensen dat deze ontmoetingen in jullie bijzijn gebeurt op een locatie waarmee jullie zelf instemmen. Laat hen vriendeijk weten dat ze best deze informatie aftoesten bij een juridisch onderlegd persoon omdat jullie wensen dat deze omgang en de concrete uitwerking ervan niet behinderd wordt door onjuiste interpretatie van de wetten hieromtrent. Vraag hen om julie per kerende de vrije data toe te sturen dat ze hun kleinkind zouden willen/kunnen zien.

Reclame

Terug naar “Andere”