Biologische vader

craft
Topic Starter

Biologische vader

#1 , 18 aug 2015 23:04

mijn echtegenoot heeft al sinds haar kindertijd geen contact meer met haar biologische vader mogen hebben van haar moeder .
toch heeft zij steeds de hoop blijven koesteren hem op dag te vinden .
nu ben ik al 3 jaar samen met haar intensief aan zoeken maar zijn we ons laatste aanknoping punt kwijt en te einde raad .
wij zijn naar onze eigen gemeente geweest maar kregen geen info en stuurde ons naar de gemeente brussel wat natuurlijk groot is ook daar kregen we te horen dat ze aangezien de privacy geen info konden geven !
na zelf op zoek te gaan via sociaal media hebben we niets gevonden aangezien het om een familienaam gaat die vrij uitzonderlijk is op de manier dat hij geschreven wordt namelijk christiaen zijn er weinig mensen die deze naam dragen maar in de witte gids kwamen wij 3 tal weken terug een naam tegen en dit zou een adres in brussel zijn we hebben 3 weken lang dit nr op elk mogelijk uur van de dag gebelt maar zonder reactie zijn 2x ter plaatse geweest en ging om een bulding waar we de naam NIET terug vonden op bel of bus maar toch was er een telefoon van belgacom beschikkbaar in het gebouw en op naam maar sinds gisteren bestaat dit nr niet meer als je er naar belt dus heb ik meteen 1207 gebelt met de vraag of er adres wijziging was maar daar weten ze van niets ook als hij van provider is veranderd wordt je niet meer standaard opgenomen in de witte gids enkel als je hier om vraagt wel .dus nu zijn we opnieuw alle hoop kwijt en vroegen wij ons af waar we nog kunnen doen of terecht kunnen ?
we zijn te rade geweest bij advocaat maar kregen te horen dat het starten van onderzoek wat in houde dat hij ging kijken voor adres en brief zou richten met de vraag om ons te contacteren 250€ zou bedragen wat 1 voor ons financieel onmogelijk is aangezien we ook nog mentale gehandicapt dochter hebben die financieel groot deel van ons budget eist .nu zou willen weten is er nog mogelijkheid of weg om als nog haar vader te vinden die financieel haalbaar is ?hartelijk bedankt voor het begrip .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2015 10:09

Om te beginnen: oppassen met mensen "drie weken lang op elk mogelijk uur van de dag te bellen": u kan beschuldigd worden van belaging / stalking indien u dit doet.

Verder: hoe zit de vork juist aan de steel? Is uw echtgenoot zonder vader opgegroeid, of had ze een stiefvader? Hoe bent u aan de familienaam van de biologische vader geraakt indien de moeder niet wou dat uw echtgenoot de biologische vader zou ontmoeten? Heeft de biologische vader zijn dochter erkend of niet? Kent u ook een voornaam of enkel de familienaam?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

craft
Topic Starter

#3 , 20 aug 2015 22:01

Mijn echtgenoot draagt de naam van haar biologische vader dus is ook herkent geweest bij de geboorte kort na de geboorte is de relatie spaak gelopen een gerechtelijke uitspraak is er nooit geweest betreffende bezoek recht er was een onderling akkoord tussen beide partijen en die heeft vrij goed verlopen tot op de leeftijd van 13j toen haar moeder plots meer geld wilde voor het onderhoud als haar biologische vader aan de deur stond om haar te komen ophalen omdat hij weigerde dit te betalen heeft haar moeder gezegd dan krijg je ze niet meer te zien dat is ook laatste keer dat ze haar biologische vader zag stiefvaders heeft zij in haar tiener jaren de ene achter de andere gekend zo overmatig dat ze van haar 16j tot 18j bij de grootmoeder is groot gebracht omdat de mama steeds op stap was met andere partners van daar ook de band met de moeder spaak is gelopen maar daar heeft mijn echtgenote geen enkel gemis of behoefte aan haar op te zoeken .de volledig naam is leo christiaen die zou werkzaam geweest zijn rond het brusselse in de sector immo en verzekeringen maar aangezien er nu via sociaal media of google nieks terug te vinden is buiten kantoor in oostende maar dit blijkt geen familie te zijn vermoeden we dat hij op pension zou zijn aangezien hij geboren is op 20 mei 1950 .alvast hartelijk bedankt voor u reactie maar van stalking kan weinig sprake zijn aangezien er geen reactie kwam en langs de andere kant hadden we dan meschien wel de bevestiging had en eventueel confrontatie kunnen vragen bij een eventueel klacht op pv of de reden waren hij geen contact wilde nu hebben we nieks en weten van nieks .grz

Reclame

Franciscus

#4 , 20 aug 2015 23:19

Mijn echtgenoot draagt de naam van haar biologische vader dus is ook erkent geweest
Dat wil zeggen dat hij haar wettelijke vader is.
Dus op een uittreksel geboorte dat uw echtgenote aanvraagt bij de gemeente heeft ze zo wie zo zijn juiste gegevens.

Bij mijn weten kan de gemeente - elke gemeente kan in het rijksregister kijken en dus weten
-wie haar vader is en
- waar die woont.
Gezien zij wettelijk zijn dochter is zie ik niet in op basis van welke wetgeving een gemeente dat kan weigeren.
Ik vind nu wel geen specifieke wettekst. Zich beroepen op de privacywetgeving lijkt me in deze zaak nogal raar. Gezien er een bewijsbare band is.

Er is nl wederzijdse onderhoudsverplichting.
Weet ze niet meer waar ze als 13 jarige met haar vader verbleef?
Indien gemeente blijft weigeren zijn er mogelijk wel wat andere mogelijkheden.

In elk geval
Laten we eerst vertrekken van volgende wetgeving (art. 8 van het kinderrechtenverdrag)

Artikel 8

1. De Staten die partij zijn, verbinden zich tot eerbiediging van het recht van het kind zijn of haar identiteit te behouden, met inbegrip van nationaliteit, naam en familiebetrekkingen zoals wettelijk erkend, zonder onrechtmatige inmenging.

2. Wanneer een kind op niet rechtmatige wijze wordt beroofd van enige of alle bestanddelen van zijn of haar identiteit, verlenen de Staten die partij zijn passende bijstand en bescherming, teneinde zijn identiteit zo snel mogelijk te herstellen.

Gebruiker21

#5 , 21 aug 2015 08:58

Ik begrijp ook niet echt het probleem om het adres van de vader te achterhalen als hij én de biologische én de wettelijke vader is... Zoals Fransiscus zegt: gewoon geboorteakte opvragen (als ze deze niet heeft) en hiermee het huidige adres van de vader opvragen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

craft
Topic Starter

#6 , 23 aug 2015 21:44

we zijn al naar het gemeentehuis gegaan dienst bevolking de vraagt gesteld en kregen inderdaad het antwoord over de privacy wet en heb dan gezegt kijk bewijs is er toch dat het effectieve een band is daar kreeg antwoord ! ja inderdaad menheer maar dat wil daarom nog niet zegen dat de persoon die je zoekt zijn dochter wil zien !dus zegde ze juist tegen onze ga eens vragen op gemeente huis in brussel wij naar brussel op 2 plaatsen geweest kregen we te horen op de eerste plaats menheer brussel bestaat uit verschillende districten als u niet weet in welke is het voor ons onbegonnen werk dit op te zoeken sorry . wij naar andere district namelijk laken daar kregen we terug verhaal privacy wet en antwoord dat in belgie enkel via advocaat of directieve bureau dergelijke informatie kunnen bekomen worden maar die mensen vergeten dat wij spijtig genoeg nog niet op de lotto gewonnen hebben .pfff belgie het apenland !!!

Gebruiker21

#7 , 01 sep 2015 09:57

Tja, als je juridisch geen reden hebt om deze persoon te contacteren, kan ik het antwoord wel begrijpen. Als je geen alimentatie eist of iets dergelijks, moet de biologische vader niet gecontacteerd worden... Je moet dus echt een reden hebben om deze persoon zijn adresgegevens te krijgen.

Uw echtgenoot kan naar de notaris stappen met de melding dat ze €50 wil "schenken" aan haar biologische vader en dit op papier wil zetten maar geen adres heeft. Misschien kan de notaris in dat geval wel het adres achterhalen om de schenkingsakte op te stellen. Kost je een paar honderd euro aan aktekosten...

Terug naar “Andere”