Familie van me waar ik amper contact mee heb en een vrij marginale reputatie heeft, postte op facebook een foto van hun 6 jarige dochter die in slipje en décolté op de wc pot zit, volledig geschminkt en met het haar opgezet zoals een straathoertje. Er zijn geen geslachtsdelen te zien, maar toen ik die foto zag, dacht ik: dat is verschrikkelijk. Hij wordt door de commentaren van het gezin dan eens goed gepimpt in de stijl van: zware nacht gehad? De jongens konden niet van haar afblijven.
Het gaat me vooral om het feit dat het hier om een actie van een volwassene gaat: zo'n kind kan zijn haar en make up nooit zo doen en die pose en de hele sfeer er rond hebben iets vulgairs. Ik verwacht dat die ouders dat kind serieus opfokken en dat het nog zware gevolgen gaat hebben naar de toekomst toe. Zij zien hier geen graten in en vinden dat cool en stoer, maar ik heb al een paar mensen gehad die me contacteerden en zeiden: die foto is verschrikkelijk voor zo'n kind. Dat kan echt niet. Wat kan je hieraan doen? Ik zie er totaal geen humor van in, zeker omdat een volwassene het kind duidelijk zo had opgemaakt om te choqueren op facebook.