Mijn zoontje van 9 j.is een 3-tal maanden voor de geboorte erkend door zijn vader. Zijn vader (met wie ik niet gehuwd was) heeft nog nooit bezoekrecht aangevraagd. Onderhoudsplicht is nog nooit gebeurd en heb ik ook nog nooit geëist(Ik sta dus volledig in voor de opvoeding).
Officieel vallen we onder het co-ouderschap dus nog. Tot op heden heb ik altijd alle deuren laten openstaan om zijn vaderschap op zich te nemen.
Vorig jaar heeft deze dan toenadering gezocht maar heeft mijn zoontje zelf dit beëindigd(daar zijn vrienden van zijn voor hem gingen en hij zich niet aan de afspraken hield en tevens de hygiëne bij zijn vader niet te doen was.Mijn zoontje leeft nu in angst dat papa zomaar weer voor de deur kan staan en hij dan mee moet...Voor mij brengt het "officieel co-ouderschap"(want nog nooit voor rechtbank gekomen) wel af en toe onaangename gevolgen mee:bv. voor het openen van een bankrekening op zijn naam zou ik de handtekening van zijn vader nodig hebben.Misschien tijd om exclusief ouderschap aan te vragen? Wat moet ik concreet ondernemen? Wat doe ik best?