exclusief ouderschap?

Wiske
Topic Starter

exclusief ouderschap?

#1 , 26 nov 2007 20:21

Mijn zoontje van 9 j.is een 3-tal maanden voor de geboorte erkend door zijn vader. Zijn vader (met wie ik niet gehuwd was) heeft nog nooit bezoekrecht aangevraagd. Onderhoudsplicht is nog nooit gebeurd en heb ik ook nog nooit geëist(Ik sta dus volledig in voor de opvoeding).
Officieel vallen we onder het co-ouderschap dus nog. Tot op heden heb ik altijd alle deuren laten openstaan om zijn vaderschap op zich te nemen.
Vorig jaar heeft deze dan toenadering gezocht maar heeft mijn zoontje zelf dit beëindigd(daar zijn vrienden van zijn voor hem gingen en hij zich niet aan de afspraken hield en tevens de hygiëne bij zijn vader niet te doen was.Mijn zoontje leeft nu in angst dat papa zomaar weer voor de deur kan staan en hij dan mee moet...Voor mij brengt het "officieel co-ouderschap"(want nog nooit voor rechtbank gekomen) wel af en toe onaangename gevolgen mee:bv. voor het openen van een bankrekening op zijn naam zou ik de handtekening van zijn vader nodig hebben.Misschien tijd om exclusief ouderschap aan te vragen? Wat moet ik concreet ondernemen? Wat doe ik best?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 26 nov 2007 20:51

Beste wiske dit lijkt me geen gemakkelijke situatie. Ideaal zou zijn dat het contact wordt hersteld en dat dit harmonieus zou verlopen. Dit lijkt me hier niet vanzelfsprekend, maar toch lijkt me het beste dat er contacten zijn en blijven. Langs de andere kant verhoogt dit het risico op een conflictsituatie. De kosten van de opvoeding worden mogelijks steeds groter en de vraag is of je alles wel zal kunnen blijven bekostigen.

RR

Reclame

Terug naar “Andere”