domiciliering

woestijnvis
Topic Starter

domiciliering

#1 , 26 nov 2007 21:09

Ik ben alleenstaande. Sinds enige tijd woont er een kennis van mij op mijn gelijkvloers. Ik heb hem onderdak gegeven omdat hij problemen had in zijn appartement. Nu vraag ik mij af of hij zijn domiciliëring op mijn adres mag nemen. Ik wil liever niet opdraaien voor financiële en andere problemen die mijn kennis eventueel zou hebben of in de toekomst zou kunnen krijgen. Ik wil het niet geweten hebben dat een deurwaarder mijn bezittingen komt opladen. Maar aangezien hij wel effectief op mijn adres woont denk ik wel dat hij volgens de wet ook zijn domiciliëring op mijn adres moet zetten. Hoe zit dat precies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 29 nov 2007 19:46

Ja, als hij er werkelijk leeft, woont, eet, slaapt, enz. moet hij daar ook ingeschreven zijn in het bevolkingsregister.
Maar dat is voor U af te raden: aangezien U er dan mee samenwoont onder 1 dak (uw gelijkvloers is geen woongelegenheid op zich) kan elke schuldeiser van hem uw bezittingen in beslag nemen. En bewijs dan maar eens wat er van U is...
Te goed zijn kan dus zware gevolgen hebben.

Reclame

Terug naar “Andere”