Dank voor je duidelijke antwoord.
Hier gaat het niet zozeer over het inwinnen van informatie over mijn zoontje, wél dat die persoon in naam van mij (vader) of onbestaande opa beslissingen oplegt aan en regeling treft met officiële instanties zoals de school.
Feit is dat het natuurlijk altijd telefonisch gebeurt, en het dus een kwestie wordt van "die beweert dat"...
Indien dit aanhoudt, zal ik hem inderdaad een aangetekende brief schrijven (als ik zijn adres tenminste kan achterhalen).
Nog bedankt voor de info.
Ik denk dat u iets te vergevingsgezind bent, RR, zich uitgeven voor iemand anders met het oog op het verkirjgen van informatie waarop men eigenlijk geen recht heeft is wel degelijk een strafbaar feit. Men kan het onderbrengen bij bedrog en waarschijnlijk ook onder nog andere artt. van het strafwetboek dat ik nu even niet bij de hand heb.
Enkel de wettelijke voogd (ouder of iemand anders) heeft recht om informztie in te winnen over het kind. Het nieuwe vriendje van één van de ouders kan dit slechts met toestemming van elke overlevende ouder.
Evenwel. Indien u de persoon in kwestie zou willen aanspreken op grond van bedrog of andere zal u een heel welwillende procureur moeten vinden. Hier is het waarschijnlijk net iets te triviaal om effectief een zaak te hebben, (waarmee ik niet wil aanduiden dat die persoon daartoe gerechtigd is, integendeel, ik schets louter uw mogelijkheden.)
Ik raad u aan om die persoon een aangetekend schrijven te richten met daarin de eis om zijn 'impersonaties' te staken, indien hij dit wel nog doet heeft u een stevig instrument in handen om toch een rechtbank tot actie te doen besluiten.
Succes!