Contactverbod aanvragen!

Marthe14
Topic Starter

Contactverbod aanvragen!

#1 , 20 apr 2008 22:25

DRINGEND)
Na de breuk met mijn dochter en haar ex-vriend is mijn dochter tijdelijk met haar dochtertje bij mij komen logeren. Verleden week werd ik door de ex-vriend van mijn dochter tijdens haar afwezigheid constant lastiggevallen, hij belde bij mij thuis voortdurend aan en klopte hardhandig op mijn ramen nadat ik hem herhaaldelijk toeriep weg te gaan, hij dreigde ermee mij op mijn gezicht te slaan en hij staklt mijn dochter zonder ophouden vooral 's nachts... Een paar dagen na het eerste incident kwam hij weer 's avonds opdagen en schreeuwde in mijn brievenbus en klopte weer hardhandig op mijn ramen zo hard zelfs dat er 2 ramen sneuvelden, mijn dochter heeft dan ook onmiddelijk de politie opgebeld en er werd een PV opgemaakt. Wij worden ondanks verwittiging door de politie aan zijn persoon nog constant telefonisch lastiggevallen dit steeds laat op de avond. Kan ik aan de hand van dit incident een straat & contactverbod aanvragen. Waar moet ik hiervoor zijn en wat gaat mij dit kosten?
Geen nacht is zo donker dat er geen morgend op volgt...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vlaamie

#2 , 21 apr 2008 08:35

Dit is stalking, meer info: http://www.ius.be/Strafrecht/Stalking/W ... me_stalkt/

Als de politie niet reageert, kunt u klacht indienen met burgerlijke partijstelling. Die wordt niet genegeerd.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 21 apr 2008 08:48

kunt u klacht indienen met burgerlijke partijstelling Die wordt niet genegeerd.
Ben je daar zeker van?
Inmiddels heb ik hier al een klein stapeltje liggen (meestal tegen magistraten). Bij mijn weten zijn nog maar zeer weinig gevraagde onderzoeksdaden die ik vroeg verricht.

Best is in dit soort van situaties niet te veel olie op het vuur gieten in de wetenschap dat het vuur wel zal minderen. Het risico dat je in een juridische negative spiraal terrecht komt is vrij reeel waarbij je eigenlijk (naar je eigen gevoelens toe) nog slechter af bent.

advies:
1 Gun het wat ruimte
2 Je hebt er alle belang bij dat je dochter (en keinkinderen) geen loopgravenoorlog gaan voeren. Constructief meewerken in de hoop dat het opgelost geraakt lijkt me veel beter. Zo kan je de wijkagent op de hoogte brengen, en (nog) geen klacht* neerleggen, maar hem wel verzoeken gaan te babbelen met de vader van je kleinkind wat niet meer kan. Normaliter zal dat zo na een tijdje minderen, uiteraard moet elke schade dadelijk vergoed worden.

RR

* politie zal van dergelijke incidenten toch PV opmaken

Reclame

Vlaamie

#4 , 21 apr 2008 11:07

kunt u klacht indienen met burgerlijke partijstelling Die wordt niet genegeerd.
Ben je daar zeker van?
Inmiddels heb ik hier al een klein stapeltje liggen (meestal tegen magistraten). Bij mijn weten zijn nog maar zeer weinig gevraagde onderzoeksdaden die ik vroeg verricht.
Onder praktische inlichtingen van het attest van klachtneerlegging staat het volgende:
In geval de zaak zonder gevolg wordt gelaten:

1. U kunt de Procureur des Konings om toestemming verzoeken om inzage en afschrift te krijgen van het dossier (na betaling van de kopieerkosten).

2. Wanneer U zelf een gevolg wenst te geven aan de zaak, staan er voor U twee mogelijkheden open:
a. U kunt een strafproces aanspannen, ofwel door gebruik te maken van een rechtstreekse dagvaarding, ofwel door U burgerlijke partij te stellen; N.B.: Als de vervolging geen resultaat oplevert, kunnen U de kosten van het proces worden aangerekend.
b. U kunt een burgerlijk proces aanspannen.

3. In de twee gevallen hierboven vermeld onder punt 2, is het raadzaam, alvorens een procedure in te stellen, om een advocaat of een gerechtsdeurwaarder te consulteren om na te gaan of de procedure nut heeft en om de mogelijkheden te onderzoeken om een proces in te spannen.

Terug naar “Andere”