verplicht gaan werken of niet??

kip23
Topic Starter

verplicht gaan werken of niet??

#1 , 27 mar 2009 23:25

hallo

ik heb een ongeval gehad op het werk, er is iets op mijn hoofd gevallen en ik heb nu veel pijn aan de nek en rug.
ik ben al een aantal weken thuis, en mijn arts heeft me zowiezo al 2 weken bijgegeven, ondertussen neem ik medicatie en volg ik kine.

nu ben ik op controle van de verzekering moeten gaan en die arts zegt dat ik volgende week moet gaan werken.
ik heb gezegd dat ik teveel pijn heb maar toch moet ik gaan.

wat moet ik nu doen????
moet ik gaan werken en als het niet lukt naar huis gaan, of helemaal niet gaan werken????
hoe blijf ik zeker verzekerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 28 mar 2009 09:09

Er is toch een mogelijkheid om de beslissing van de controle-arts aan te vechten? Op onze papieren van de controle-arts staat daar zelfs een speciaal vakje voor, waarop je kan aangeven het niet eens te zijn met die beslissing. Ik geloof dat er dan een nieuw onderzoek moet komen en dat er overleg wordt gepleegd met de arts die je het ziekteverlof heeft voorgeschreven. Bekijk dus het papier dat je van de controle-arts kreeg eens goed.

kip23
Topic Starter

#3 , 28 mar 2009 10:01

hmmmm
ik heb helemaal geen papier gekregen ofzo :s

Reclame

candise

#4 , 26 mei 2009 01:23

Er is toch een mogelijkheid om de beslissing van de controle-arts aan te vechten? Op onze papieren van de controle-arts staat daar zelfs een speciaal vakje voor, waarop je kan aangeven het niet eens te zijn met die beslissing. Ik geloof dat er dan een nieuw onderzoek moet komen en dat er overleg wordt gepleegd met de arts die je het ziekteverlof heeft voorgeschreven. Bekijk dus het papier dat je van de controle-arts kreeg eens goed.
mijn vriend zit met een gelijkaardig probleem, controlearts vindt ook dat hij al lang genoeg thuis zit maar de behandelende arts is hier niet mee akkoord, als we dit dan aanvechten word je dan nog uitbetaald ? want financieel is dit niet mogelijk voor ons als mijn vriend dan zonder geld komt te zitten, ik werk wel maar is enkel parttime ... en wat als hij dan gaat werken en problemen beginnen weer gewoon van voor af aan , kan je dan die controlearts verantwoordelijk stellen ? (mijn vriend heeft een probleem aan zijn knie, is ook geopereerd hieraan en doet tamelijk zwaar werk waar hij veel op zijn knieen moet zitten, is mecanicien)

ongelukje2006

#5 , 21 apr 2010 14:08

ik vind dat als jou dokter zegt dat je nog niet kan/mag werken je dat ook niet moet doen.
laat die verzekeringsarts maar contact opnemen met jou arts.
en daarbij jij voelt wat je voelt en dan kan een ander niet beoordelen of je weer aan het werk kan of niet

Terug naar “Arbeidsongevallen”