Geen recht op economisch werkloosheidsuitkering!

Nicolas1731
Topic Starter

Geen recht op economisch werkloosheidsuitkering!

#1 , 16 jan 2012 21:05

Goede avond

Het zit als volgt, ik heb ongeveer 17maanden geleden een definitieve uitsluiting gekregen van de Rva, omdat ik niet voldeed aan de eisen van de vdab i.v.m het zoeken naar werk.
Sinds dan heb ik van april tot oktober 2009 voor een bedrijf gewerkt zonder vast contract, maar kreeg er wel tussen 50 en 90 uren per maand (beter dan niets), dan heb ik vast voltijds werk gevonden, heb er van november 2009 tot nu gewerkt, maar ik zit sinds Oktober voor een groot deel economisch werkloos, de maand oktober werd niet betaald, November ook niet, dan ging ik wat uitleg vragen bij de ACLVB (mijn syndicaat), die als uitleg gaf: uw dossier is naar de RVA, je zal nog een week of 2 moeten wachten, maar geen zorgen, je werkt al meer als een jaar voltijds en het is dan ook maar economisch werkloos. Ik wacht redelijk ongerust af 2 weken, dan trek ik terug naar mijn vakbond, en daar zeggen ze mij: Je hebt geen recht op je economische werkloosheidsuitkering van de RVA (zonder uitleg), ik vraag wat ik kan doen? Ik moet volgende week terug gaan, en nog eens een week bang afwachten. Dus ik zit al 2 maanden zonder enig inkomsten, nu begin het echt dringend te worden want ik zit bijna zonder geld.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tradie

#2 , 17 jan 2012 11:21

Je data is nakijken,
maar 17m zullen niet voldoende gewerkte dagen zijn.
Ga zelf is naar de RVA dan heb je de juiste uitleg.

JPV

#3 , 17 jan 2012 13:26

wat is je leeftijd?

Reclame

Nicolas1731
Topic Starter

#4 , 17 jan 2012 14:47

Toen ik mijn syndicaat vroeg of ik zelf kon bellen voor uitleg, moesten zij het absoluut doen blijkbaar...
Dus laten ze in dit land hun burgers gewoon in de steek, ik kan er absoluut niets aan doen dat ik grotendeels economisch werkloos ben gevallen..

Mijn leeftijd is 25j

mvg

JPV

#5 , 17 jan 2012 15:53

in principe heb je recht op economische werkloosheid. Bel gerust naar de RVA om meer info te krijgen, telefoonnummers vindt u op de website.

tradie

#6 , 18 jan 2012 17:07

Toen ik mijn syndicaat vroeg of ik zelf kon bellen voor uitleg, moesten zij het absoluut doen blijkbaar...
Dus laten ze in dit land hun burgers gewoon in de steek, ik kan er absoluut niets aan doen dat ik grotendeels economisch werkloos ben gevallen..

Mijn leeftijd is 25j

mvg
Wat je zelf doet, doe je beter, ik zou zelf contact nemen met de RVA en het is gaan bespreken.

puma

#7 , 01 mei 2012 21:24

inderdaad wel zelf gaan informeren bij RVA. Ik kreeg van mijn vakbond te horen dat ik op twee dagen economisch werkloos geen recht had, omdat ik een fout had gemaakt op het formulier en omdat dit een jaar geleden ook eens is gebeurd. Men zei RVA gaat dit nooit goedkeuren en volgens hen is daar de zaak mee gedaan. Daarop klaagde ik boos via mail van de site van RVA en kreeg netjes een brief waarin ik alles uit kon leggen. Dit is nog in behandeling maar ga zeker met ze praten.

Terug naar “Werkloosheid”