Ik geniet een werkloosheidsuitkering van de RVA als alleenstaande, mijn uitbetalingsinstelling is het HVW. Onlangs ben ik verhuisd naar een andere provincie.
Ik weet dat ik dit binnen x aantal dagen moet melden aan het HVW, en er dan in de provincie waar ik nu woon opnieuw een goedkeuring moet zijn van het RVA (wat normaal gezien maximum zo'n 3 weken duurt). Nu is het zo dat de vorige bewoner hier nog niet uitgeschreven is, en de procedure ambtelijke schrapping pas een dezer dagen opgestart wordt.
Nu wil ik vermijden dat er de indruk zou ontstaan dat ik een uitkering als alleenstaande zou ontvangen terwijl er nog iemand bij mij ingeschreven staat. Op 21/11 ben ik langsgeweest op het stadhuis met het document van de wijkagent (ik mocht ten vroegste op 20/11 langsgaan, x aantal werkdagen na de vaststelling van de wijkagent).
Nu heb ik besloten om mijn adreswijziging pas door te geven aan het HVW (die dan de papieren doorstuurt naar het RVA) eind deze maand of begin januari (zodat ik vanaf 1 januari uitkering geniet van het lokale RVA waar ik nu woon).
Nu is mijn vraag; neem ik hiermee geen risico voor mijn uitbetaling van de maand december? Of m.a.w. de RVA via het rijksregister zo snel zou zien dat ik verhuisd ben en daarom niet zou uitbetalen?