Beste,
Ik heb begin september een C93 ingediend om een knelpuntopleiding te studeren aan de hoge school studies met volledig leerplan,
nu deze vrijstelling wordt goedgekeurd en kan met behoud van mijn uitkering studeren, Nu de opleiding die ik ga volgen is niet de goedkoopste,
en heb alle informatie verzameld van het gene wat ik allemaal nodig heb, starten met de studies over kleine 2 weken kost mij een kleine 3500 euro, ook aankoop dure laptop grafische nodig in de opleiding,, studieboeken, inschrijvingsgeld enzo.. nu zou dit financieel onmogelijk toch zijn om die studies te starten.
als ik naar de rva of vakbond bel dat ik uiteindelijk niet zal kunnen starten wegens financieel niet mogelijk, ben ook alleenstaande en heb mijn vaste kosten. zouden ze mij kunnen schorsen of mijn uitkering afnemen? omdat ik toch die studies niet zal aanvatten en zal gaan werken? uiteindelijk is het voor hun interessanter dat ik zal gaan werken, dan dat ze mij 3 jaar moeten betalen om te studeren?
wat denken jullie? als ik maandag bel ik dat ik over 2 weken niet start en ga solliciteren zal ik dan gewoon mijn uitkering toch gestort krijgen?