zie bijvoorbeeld op de website van BBTK :Hallo
Ik ben momenteel via interim aan het werken, maar zoals ik in een andere topic heb geschreven, ben ik niet tevreden over het verloop van alles. Lonen zijn ineens veel minder, voorwaarden zijn plots anders, ...
Ik heb mijn vaste job opgezegd om via interim te gaan werken.
Ik weet nu ondertussen dat ik 4 weken moet werken om werkloosheidsuitkering te krijgen, maar is er ergens waar ik kan berekenen hoeveel ik ongeveer kan krijgen?
Ook vroeg ik mij af of ik gezinshoofd kan worden, en ons kind ten laste kan hebben, zodat de uitkering iets hoger komt de liggen. (Mijn man is ook werkloos door ziekte en krijgt een minimumuitkering)
Het is natuurlijk niet de bedoeling om te profiteren van die werkloosheidsuitkering, het is de bedoeling dat ik dan intensief werk ga zoeken, maar tot die tijd toch iets van vervangingsinkomen kan hebben.
Alvast bedankt!
Marie
de RVA zal zich afvragen waarom je niet bleef werken tot je zekerheid had over wat er met het bedrijf ging gebeuren. Een afstand van 1,5 uur enkele rit zal trouwens niet zomaar aanvaard worden door de RVA als reden om te stoppen met werken (zeker gezien je man momenteel voor de kinderen kan zorgen).@ Mava105
De reden van mijn ontslagname is omdat het bedrijf sluit binnen een half jaar. Ze weten totaal niet wat er gaat gebeuren, MISSCHIEN een overname, en anders moet ik naar de vestiging in Diegem of Eindhoven. Dan ben ik 1,5 uur onderweg, enkel.
Deze job had veel beloftes, waarvan uiteindelijk niks van te zien is. Dat is de reden waarom ik erover denk om te stoppen en actief op zoek te gaan naar ander werk, wat ik nu ondertussen ook wel zeker aan het doen ben. Dat kan ik ook zeker aantonen, indien RVA dit vraagt.
Dus van profiteren is zeker en vast geen sprake.
redelijk wat sollicitaties zijn 's avonds of in het weekend als je dit vraagt. Aangezien je momenteel via interim aan het werk bent, lijkt me het trouwens niet zo moeilijk om te vragen om 1 dag niet te werken?Ik werk van 9 tot 5, 5 dagen in de week. Wanneer kan ik dan solliciteren? Verlof nemen elke keer gaat niet.
Die lonen dienen wettellijk hetzelfde te zijn, voorzover het natuurlijk om hetzelfde soort werk gaat. Jij zou dus hetzelfde loon moeten hebben op je interim job dan je (vast aangenomen) collega's die hetzelfde doen.Lonen zijn ineens veel minder, voorwaarden zijn plots anders, ...
Wie doet nu zoiets ?Ik heb mijn vaste job opgezegd om via interim te gaan werken.
Uiteraaard niet.Het is natuurlijk niet de bedoeling om te profiteren van die werkloosheidsuitkering
Ik weet nu ondertussen dat ik 4 weken moet werken om werkloosheidsuitkering te krijgen
en welke gevolgen kan dit hebben ?lijkt me het trouwens niet zo moeilijk om te vragen om 1 dag niet te werken?
en wat gaat u voor die ene dag opgeven want dan bent u volledig werkloos binnen de 4 wekentussen niks en een wereldramp (als jij net die ene mens bent die de kerncentrale van Doel koel dient te houden en iemand per ongeluk een contract voor een dag minder opmaakt).