#9 , 05 mar 2011 09:45
“Art.110.§ 1. Onder werknemer met gezinslast wordt verstaan de werknemer die:1° samenwoont met een echtgeno(o)t(e), die noch over beroepsinkomens, noch over vervangingsinkomens beschikt...;2° niet samenwoont met een echtgeno(o)t(e) doch uitsluitend samenwoont met: a) één of meerdere kinderen...;Voor de toepassing van het eerste lid, 1° en 2°, wordt met de echtgeno(o)t(e) gelijkgesteld, de persoon die met de werknemer een feitelijk gezin vormt en die financieel te zijnen laste is...§ 3. Onder samenwonende werknemer wordt verstaan de werknemer die noch bedoeld is in § 1, noch in § 2...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).
‘Ik ben wettelijk samenwonend en heb 4 kinderen. De twee oudste heb ik ten laste, aangezien zij uit een vorige relatie komen‘
Ik ga ervan uit dat uw samenwonende partner WEL over een beroepsinkomen beschikt zodat u niet bedoeld bent in §1,1°. U bent evenmin bedoeld in §2 (alleenwonend),zodat u SAMENWONENDE werknemer bent(§3).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/