Ik heb sinds begin dit jaar de functie van de personeelsverantwoordelijke overgenomen omdat hij plots was vertrokken op ons werk. Helaas heb ik nooit een opleiding genoten maar uiteindelijk loopt alles wel vrij goed, behalve tot op 1 punt.
De arbeiders in ons bedrijf worden komende dinsdag tijdelijk werkloos gesteld omdat er te weinig werk is. Nu zijn er sommige arbeiders die een aantal overuren hebben opgespaard om later dit jaar verlof te nemen. Dit is gebeurd met een onderling akkoord met de baas hier.
Nu kreeg ik van ons sociaal secretariaat door, dat iedereen die meer dan 8u overuren heeft staan, niet mogen gaan stempelen. Dat zij de dag dat er gestempeld wordt, hun recupdag moeten opnemen.
De vraag is dus, klopt dit? Ik weet dat zij eigenlijk verplicht zijn om deze overuren op te nemen vooraleer ze mogen gaan stempelen, maar is dit ook zo het geval als bv over 3 maanden die overuren willen opnemen om verlof te krijgen?
Lig al enkele uren te zoeken en te bellen voor een antwoord maar vind dit nergens. Hopelijk kan hier iemand me verder mee helpen?