Beste mensen,
Ik heb drie jaren onafgebroken gewerkt tot 07/05/2015. Ik ben toen ontslagen met een opzegperiode van 8 weken die duurde tot 02/07/2015. Van dan af had ik recht op werkloosheidsuitkering. Inmiddels heb ik een nieuwe baan die ingaat vanaf 05/10/2015.
Mijn stempelkaarten voor juli en augustus heb ik afgegeven zonder een dag verlof aan te kruisen. Ik weet echter (ook via HVW die over de uitkering gaat) dat ik nog 18 verlofdagen heb staan volgens het systeem van de 6 dagen week. Mij lijkt me financieel het voordeligste om deze 18 dagen op mijn stempelkaart van september aan te duiden aangezien mijn toekomstig salaris meer zal bedragen dan de werkloosheidsuitkering voor september, en ik bovendien geen noodzaak meer heb aan verlof in de rest van 2015.
Enerzijds vraag ik me af of bovenstaande redenering correct is en ik dus financieel gezien best al mijn verlof opneem in september. Daarnaast rees bij mij de vraag wat er precies gebeurt indien ik de 18 dagen noch in september zou opnemen, noch in de rest van 2015 bij mijn nieuwe werkgever? Is dit toegestaan? Indien ja, welke nadelen (fiscaal?) zouden hieraan verbonden zijn?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!