Beste,
Ik ben sinds 2012 ongewild werkloos, na een ononderbroken loopbaan van 21 jaar (ontslagen wegens zwangerschapsvermoeden)
Intussen ben ik reeds een 3tal keer op gesprek geweest bij het lokaal kantoor, waarvan het laatste gesprek nu toch wel 2 jaar geleden is.
Vorige week vrijdag kreeg ik een brief om deze week terug eens naar het lokaal kantoor te gaan op gesprek. Twee dagen later, vandaag, krijg ik een brief van de hoofdzetel van de RVA op om eind deze maand op een controlegesprek te gaan . Mijn vraag is de volgende : sluit het ene het andere niet uit ?? Nu woon ik in Wallonië, maar ben ik Nederlandstalig met zeer beperkte kennis van het Frans. In de lokale zetel weten ze dit en heeft mijn contactpersoon toch wel enige kennis van het Nederlands. De hoofdzetel ligt echter in Doornik en alle briefwilsseling is in het Frans. Kan ik hier vragen mij in het Nederlands te woord te staan ? En wat moet ik mij van deze eerste controle voorstellen ? Wat kan en mag ik hier wel en niet doen ? De hoofdzetel ligt op 50km van mijn woonplaats, wat als ik niet in staat ben om ter plaatste te raken, tenzij met een taxi ?
Alvast bedankt voor uw antwoord.