C93 ingediend studies volledig leerplan, maar toch niet starten

Cpsp
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

C93 ingediend studies volledig leerplan, maar toch niet starten

#1 , 16 sep 2016 13:10

Beste,

Ik heb begin september een C93 ingediend om een knelpuntopleiding te studeren aan de hoge school studies met volledig leerplan,

nu deze vrijstelling wordt goedgekeurd en kan met behoud van mijn uitkering studeren, Nu de opleiding die ik ga volgen is niet de goedkoopste,
en heb alle informatie verzameld van het gene wat ik allemaal nodig heb, starten met de studies over kleine 2 weken kost mij een kleine 3500 euro, ook aankoop dure laptop grafische nodig in de opleiding,, studieboeken, inschrijvingsgeld enzo.. nu zou dit financieel onmogelijk toch zijn om die studies te starten.

als ik naar de rva of vakbond bel dat ik uiteindelijk niet zal kunnen starten wegens financieel niet mogelijk, ben ook alleenstaande en heb mijn vaste kosten. zouden ze mij kunnen schorsen of mijn uitkering afnemen? omdat ik toch die studies niet zal aanvatten en zal gaan werken? uiteindelijk is het voor hun interessanter dat ik zal gaan werken, dan dat ze mij 3 jaar moeten betalen om te studeren?

wat denken jullie? als ik maandag bel ik dat ik over 2 weken niet start en ga solliciteren zal ik dan gewoon mijn uitkering toch gestort krijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#2 , 16 sep 2016 20:36

hallo,

ik heb ook een vrijstelling vanaf volgende week (start academiejaar) tot midden september 2017....Ik ga de opleiding ook niet volgen, wel heb ik al een contract getekend en begin ik volgende week te werken. In mijn geval zal het zeker geen probleem geven, maar indien je niet direct gaat werken, zou ik de RVA toch verwittigen want dan moet je gewoon beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en zal je waarschijnlijk langs de VDAB moeten passeren.

(blijkbaar checkt de VDAB de database van de RVA niet want ik was toch opgeroepen van de VDAB terwijl ik een vrijstelling had....maar bon, ik begin maandag te werken)

Cpsp
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2016 20:52

Bedankt voor de reactie,

Want moet mij op school uitschrijven 2 dagen voor de start maw ten laatste tegen 24 september dan krijg je blijkbaar alle inschrijvingsgeld terug.

Inderdaad als jij gaat werken direct.. Ik ben sinds deze Week aan het solliciteren dus voor zelfde geld heb ik volgende week werk. Of als alles tegenslaat mss over 2 maand pas.

Dus best de RVA telefonisch verwittigen dat ik terug beschikbaar ben voor de arbeidsmarkt.

Reclame

Adriana

#4 , 16 sep 2016 21:31

ik denk het...
Ik was nog niet ingeschreven op school.

Terug naar “Werkloosheid”