Overlevingspensioen na echtscheiding en hertrouwen

dirkloo
Topic Starter

Overlevingspensioen na echtscheiding en hertrouwen

#1 , 24 nov 2012 13:52

Ik ben gepensioneerd ambtenaar (docent HO). Ik ben gehuwd in 1972, gescheiden in 1985 en hertrouwd in 1994.
Mijn ex -echtgenote is nu eveneens gepensionneerd ambtenaar (lerares MO) en niet hertrouwd voor zover ik weet, mijn huidige echtgenote heeft geen inkomen noch vervangingsinkomen, zij is huisvrouw.

Als ik kom te overlijden wordt mijn pensioen omgezet in een overlevingspensioen. Naar wie gaat dit pensioen? Mijn ex-echtgenote, mijn huidige echtgenote of naar beiden?

Graag uw antwoord,

Met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 24 nov 2012 13:57

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

André13

#3 , 11 jan 2013 11:36

Ik ben gepensioneerd ambtenaar. Mijn toekomstige echtgenote is gescheiden.
Indien wij huwen en minstens 1 jaar samen zijn voordat ik overlijd, heeft zij dan recht op een volledig overlevingspensioen of op een gedeelte ervan?

Met dank

Reclame

Oude Belg

#4 , 11 jan 2013 13:52

Ik ben gepensioneerd ambtenaar. Mijn toekomstige echtgenote is gescheiden.
Indien wij huwen en minstens 1 jaar samen zijn voordat ik overlijd, heeft zij dan recht op een volledig overlevingspensioen of op een gedeelte ervan?

Met dank
Zie link hierboven.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Primula

#5 , 14 apr 2013 13:04

Heeft u reactie gehad op deze vraag want wij zitten met dezelfde vraag. Mijn vriend is weduwnaar en was leraar. Ik ben gescheiden en wij willen liefst trouwen met scheiding van goederen omwille van de kinderen aan weerskanten. Heeft dit invloed op een eventueel overlevingspensioen?
Bedankt!!

Terug naar “Pensioenen”