op pensioen

rolstore
Topic Starter

op pensioen

#1 , 07 feb 2014 14:10

Dag

Een vraagje : Ik ben 61 jaar, en ik werk nog zeer graag,(ben verpleegkundige) nu is er een reorganisatie bezig op mijn werk, er vallen ontslagen ,en ook om verplicht vroeger op pensioen te gaan.
Mijn vraag is nu: kan een werkgever zomaar je op pensioen stellen als je dat zelf niet wild (ik zou eigenlijk tot mijn 65 willen werken)
Dank op voorhand

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 07 feb 2014 19:29

Geachte,

Kort en goed. Jij beslist zelf wanneer je op pensioen gaat. Je werkgever kan je hier niet toe verplichten. Indien je werkgever je absoluut kwijt wil, dan moeten ze je maar ontslaan en de consequentie van een hoge opzeg er bij nemen. Indien je bvb. toch zou overwegen om voor pensioen te kiezen, wees dan zeker dat je aan de loopbaanvoorwaarde voldoet om voor 65 jaar in pensioen te gaan. Anderzijds is het misschien ook zo dat je door een keuze voor pensioen, ontslagen van collega's zou kunnen vermijden, dat is ook wel het overwegen waard en kan je misschien gelukkiger stemmen dan geconfronteerd te worden met zure gezichten van collega's.

Veel sterkte.

groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”