Mijn echtgenote is overleden op 7 mei. Ze was zwaar terminaal ziek (longkanker). Toen ik het overlijden aan de school melde (mijn echtgenote was een vastbenoemde onderwijzeres), zei men me dat ze sinds 1 mei op pensioen gezet was. Om de begrafenispremie aan te vragen nam ik contact op met de PDOS. Daar vertelde men me dat ze geen weet hadden van het pensioen van mijn echtgenote. Dan moet ik de begrafenispremie aanvragen bij de werkgever ... dat had je gedacht. Op 1 mei is de opdracht van mijn echtgenote stop gezet. 60 jaar en 365 dagen ziek. Ik neem contact op met het werkstation van de school: men heeft de school al verwittigd op 16 maart, dan nog eens 23 april en 30 april dat mijn echtgenote op pensioen zou gezet worden en haar opdracht als onderwijzeres zou eindigen vanaf 1 mei. "Wie moet dan de PDOS op de hoogte brengen?" Volgens het werkstation moet de school het betrokken personeelslid op de hoogte brengen zodat die de aanvraag kan doen bij PDOS. De school heeft ons niet laten weten dat mijn echtgenote op pensioen gezet zou worden en heeft ook niet laten weten dat de opdracht beëindigd was. Concreet betekent dit: geen wedde voor de maand mei en geen begrafenispremie (= bruto maandwedde). In feite 2 maanden wedde ... veel geld, zeker nu er een loon is weggevallen ... en dan nog maar te zwijgen van alle emoties die dit allemaal weeral meebrengt.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?