Hallo,
Mijn man is sinds 1975 als dakwerker werkzaam in de bouw. Maar wegens een ziekte kan hij zijn beroep niet meer uitoefenen omdat hij zijn evenwicht soms verliest en bij zijn werkgever is er geen ander werk welk hij zou kunnen doen, hij staat hierdoor vanaf 19 september 2012 op invaliditeit. Nu zou hij kunnen genieten van een brugpensioen op 56 jaar voor arbeidsongeschikte bouwvakkers. Maar hij moet daarvoor ontslagen worden door zijn werkgever en hij zou daarvoor zijn opzegtermijn moeten doen, maar hij kan geen dakwerken meer uitvoeren. Mijn man heeft zich hiervoor al naar de vakbond begeven voor raad en hij is zelfs naar het hoofbureau in Brussel gegaan en ze lijken het daar nergens te weten, volgens hen moet hij zijn opzeg doen en dat komt dan neer op dakwerken uitvoeren, hetgeen hij niet meer kan. Kan u ons raad geven aub. Mijn man wordt op 27 oktober 2014, 56 jaar. Wat zouden we dan het beste doen voor het bekomen van brugpensioen en wanneer moeten wij dit dan aanvragen. Bedankt op voorhand.
Groeten,
Christine bogaerts