beroepsloopbaan

pagoda
Topic Starter

beroepsloopbaan

#1 , 13 feb 2016 12:53

beste
Ik heb van 1979 tot en met 1982 op leercontract bij een banketbakker en 1 dag per week naar school geweest bij het CMO TE neerpelt en mijn diploma van banketbakker behaald, tellen deze jaren mee bij mijn loopbaan.
mvg
Eric

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 20 mar 2016 10:49

Voor een loopbaan als werknemer gelden de oude leercontracten niet mee voor de bepaling van de beroepsloopbaan. Indien er bijdragen pensioen werden afgedragen en men bewijst 104 dagen voltijds per jaar, tellen ze wel mee. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

50-plusser
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2016 19:41

Beste,

Ik heb ergens gelezen dat je bij SYNTRA een attest kan bekomen voor de leercontractjaren van voor 1982. Zodat deze meetellen voor de loopbaanjaren voor mijn pensioen.

September 1979 ben ik bij SYNTRA leercontract gestart. ( 1 dag per week naar school, 5 dagen werken in de zaak van mijn ouders). Dit heb ik drie jaar gevolgd tot eind juni 1982. Hierna heb ik nog een jaar als zelfstandig helper gewerkt en patroonsopleiding gevolgd. Daarna heb ik mijn legerdienst gedaan. Ik vrees echter dat zowel voor mijn leercontract als voor de zelfstandig helper nooit sociale bijdragen zijn betaald. Ik vind hierover niets terug in my Pension. Ik ben nu 53 jaar. Kunnen deze leercontractjaren nog meetellen voor mijn pensioen? Wanneer denk je dat ik met pensioen kan gaan? Volgens my Pension in 2025.

Alvast bedankt

Reclame

Terug naar “Pensioenen”