Middag
Ik ben er dit jaar 58 geworden en ik werk al vanaf mijn 14de voor een overheidsbedrijf. Ik heb daar wat carrière kunnen maken en werk er nog altijd heel graag. Onze twee dochters zijn afgestudeerd, hebben zich gesetteld, hier is alles afbetaald en mijn vrouw en ik komen niks tekort en in principe zou ik al op pensioen mogen gaan. Mijn vrouw is nog kerngezond en ik ook en ik voel me nog niet klaar voor het pensioen en de sfeer is heel goed op het werk het is een mix van jong geweld en anciens. Ik zou wel graag 4/5 willen werken zo ben ik elke week de maandag thuis. Zo kunnen mijn vrouw en ik eens meer een verlengd weekend plannen of als het nodig is ééns op de kleinkinderen passen. Hierover heb ik wel een vraagje. Ik heb nu 44 jaar voltijds dienst en werk als statutair ambtenaar. Ik voel me nog kerngezond en jong van geest en graag zou ik nog willen verder werken tot mijn 63ste maar dan in het 4/5 stelsel. Ik lees nu dat het pensioen pas zal berekend worden op de laatste jaren dat je werkt? Zal mijn pensioen dan berekend worden adhv mijn laatste 5 jaar in het stelsel van 4/5 zonder rekening te houden met de 44 jaar voltijds gepresteerde arbeid?