Medisch Pensioen

AntwerpCity
Topic Starter

Medisch Pensioen

#1 , 14 nov 2011 17:56

Mijn ex-vriendin bij wie ik 3 kinderen heb is, kort na haar opleiding bij de rijkswacht, op 31-jarige leeftijd op medisch pensioen gezet wegens een knieblessure. Nu zoveel jaren later is er van deze knieblessure niets meer te merken en zet ze regelmatig de bloemetjes buiten, vakanties maakt ze alleen en heeft nog amper tijd voor de kinderen door haar druk bezette leven. Ik betaal elke maand netjes 785euro en moet daar hard voor werken, daarbovenop deel ik in de schoolkosten en vang de kinderen op wanneer zij op zwier gaat. (Als ik dit niet doen zitten de kinderen vooral bij de grootmoeder) Ondank al deze toegevingen van mijzelf, krijg ik nu een uitnodiging om voor de vrederechter te komen omdat zij niet toekomt met het kindergeld. Jullie kunnen misschien begrijpen dat dit voor mij de druppel is... Is er een mogelijkheid dat ik haar medisch pensioen kan laten herzien? Ik ben er van overtuigt dat ik aan de hand van verklaringen en facebookberichten kan bewijzen dat zij wel in staat is te functioneren en zeker geen last meer heeft van haar knie! Zodat zij zelf merkt hoe het is om voor je geld te werken. Kan iemand mij helpen a.u.b?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 14 nov 2011 18:11

Als ze haar pensioen verliest moet je misschien nog meer onderhoudsgelden betalen.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

AntwerpCity
Topic Starter

#3 , 15 nov 2011 09:37

Ik ben er zeker van dat de dag dat zij moet gaan werken voor haar centen, ze nog minder aandacht zal hebben voor de kinderen en deze dus onder mijn hoede terecht zullen komen.
En in tussentijd heb ik er geen problemen mee een beetje extra te betalen als zij in ruil daarvoor na meer dan 10 jaar terug zou moeten gaan werken. Wat niet meer dan rechtvaardig en terecht zou zijn, voor mensen als zij betaald iedereen!
Laatst gewijzigd door AntwerpCity op 16 nov 2011 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 nov 2011 17:59

En hoe gaat u dat bewijzen?
Alleen op vakantie gaan of de 'bloemekes' buiten zetten zijn medisch niet direct correcte argumenten noch juridische.
Dat zij de kinderen bij grootouders afzet ..... dat mag ze.
U zegt rijkswacht en 31 jaar, gezien deze dienst 10 jaar geleden opgegaan is in de geïntegreerde politie ...al enige tijd geleden dus.
Hoe oud zijn de kinderen ondertussen ..... is er bilocatie? wat willen de kinderen zelf, willen die vb bij u komen wonen (gezien ze er nu al dikwijls zijn) enz enz
En bij mijn weten was de medische controle toen bij de rijkswacht toch redelijk streng.
PS het is niet omdat men niet meer geschikt is om te werken dat men niet anders mag doen.

U verteld hier enkel negatieve zaken over uw ex maar ik vermoed dat er veel meer aan de hand was en is.
Misschien toch best een advocaat nemen in dat geval.

Voor ons is het zeer moeilijk een over het algemeen complexe situatie te bekijken aan de hand van 5 à 7 regels
Laatst gewijzigd door Franciscus op 15 nov 2011 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro

#5 , 15 nov 2011 18:05

Vroeger waren er in totalitaire en fascistische regimes ook van die verkliklijnen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

AntwerpCity
Topic Starter

#6 , 09 dec 2011 12:27

Franciscus,

Ik vraag enkel bij welke instantie ik een hercontrole van medische ongeschiktheid kan aanvragen.
Dit medisch pensioen is totaal onterecht. Iemand die een arbeidsongeval heeft meegemaakt en de rest van zijn/haar leven niet meer kan werken en waarvan de levenskwaliteit achteruit is gegaan gun ik dit ten zeerste, maar niet iemand die hier helemaal geen recht op heeft!
En dit is natuurlijk niet aan mij om dit te bewijzen maar aan een arts, dat begrijp ik ook wel.
Om dan te repliceren op de hoederechtskwestie: Natuurlijk kiezen de kinderen dit zelf! Ik zal ze hierover zelfs niet aanspreken want je kan niet verlangen dat kinderen kiezen tussen hun ouders.

Roharro,

Waarom zo'n opmerking? U kan ook gewoon naar de volgende topic gaan als u het hier niet mee eens bent...

mava105

#7 , 09 dec 2011 12:33

Ik dacht dat alleen de betrokkene zelf een herkeuring kon aanvragen. Pech dus voor u. :mrgreen:

Franciscus

#8 , 09 dec 2011 13:48

Wel, al de info die u hebt kunnen al wel gebruikt worden bij de vrederechter.
Wat het andere betreft ......bel een met de controledienst van de Geïntegreerde politie te Brussel
http://www.polfed-fedpol.be/org/org_dgs_dsdm_nl.php" onclick="window.open(this.href);return false;
die zullen u zeker tekst en uitleg kunnen geven.

Terug naar “Pensioenen”