Pensioen Bruto naar Netto

yalika
Topic Starter

Pensioen Bruto naar Netto

#1 , 24 apr 2014 09:38

Allen,

Ik probeer een bruto pensioen naar netto pensioen om te rekenen.
Het gaat om 2178,7 euro bruto.
En om een alleenstaande, met niemand ten laste.

Ik weet dat er de volgende afhoudingen zijn:
-3,55% ZIV bijdrage is
-2% Solidariteitsbijdrage

En dan nog een bedrijfsvoorheffing, maar deze vind ik niet direct terug.

Kan iemand me helpen aan het nettobedrag?

Dank,
Yalika

Heb ook al gezocht naar een simulator, maar ik vind er enkel ivm salarissen bruto naar netto, en niet voor pensioenen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 24 apr 2014 15:17

Geachte,

Ik ga er van uit dat het hier om een privaatrechtelijk pensioen gaat en niet om een ambtenarenpensioen.

bruto: 2178,70 euro
ziv: - 77,34
voorheffing: 466,23 euro
netto: 1635,13 euro

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

wanton

#3 , 24 apr 2014 16:42

Yalika,

op deze site kan je alle info vinden ivm pensioenen.

Noteer dat je waarschijnlijk wel solidariteitsbijdrage te betalen hebt indien je ook een groepsverzekering uitbetaald hebt gekregen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 24 apr 2014 16:59

Geachte,

Ik sluit me volledig bij de heer Wanton aan. Toch wil ik bij deze opmerken dat als men een antwoord vraagt, men alle gegevens meedeelt, dus ook het feit of men al dan niet een groepsverzekering en/of andere krijgt uitbetaald die aanleiding geeft tot berekening inhoudingen ziv en/of solidariteitsbijdrage.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Jixy

#5 , 28 jan 2016 22:19

Met interesse heb ik de opmerkingen gelezen, het was niet heel duidelijk voor mij of er nog een "volwaardig" pensioen bestaat voor mensen met 40 en meer jaren dienst (ja het zullen er uiteindelijk wel 45 moeten zijn.)
Bijkomende vraag is dan of dit blijft voor de rest van je leven, maw kan je voor de rest van je jaren (indien je gezinssituatie niet wijzigt) hiervan blijven 'genieten?'
(we horen vandaag in de media dat er wel eens een beetje bij zou kunnen komen, tegen ik er mee stop, is er nog heel veel water door de zee gevloeid.)
Nog een bijkomende vraag; ik ging er altijd van uit dat jaren van zelfstandigheid niet meetellen en je zo dus langer werkt. Klopt dit? Naar wat ik lees niet helemaal, volledige loopbaan = inclusief die jaren van zelfstandigheid, ze zullen gewoon "weinig" opbrengen in de berekening....

Terug naar “Pensioenen”