Weduwepensioen moeder en nog een inwonende dochter

sweetyke
Topic Starter

Weduwepensioen moeder en nog een inwonende dochter

#1 , 28 aug 2014 15:14

Situatie:

Mijn vader is 15 jaar geleden gestorven aan kanker. Mijn moeder heeft hierdoor een weduwepensioen. Ik (de dochter) woon nog officieel thuis.
Nu is de vraag als mijn vriend thuis zijn domicilie zet. Verliest mijn moeder haar pensioen of niet? Kun je dit ook ergens anders wettelijk aanvragen (pensioendienst of waar kun je hiervoor terecht?). Of als wij wettelijk samenwonen onder het zelfde adres als mijn moeder.

Het is huis is eigendom van mijn moeder. Ik ben erfgenaam als mijn moeder overlijdt. Al hoop ik dat dit nog lang niet geval is natuurlijk.

Hopelijk kun jullie meer informatie erover geven.

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zibarrie

#2 , 28 aug 2014 19:42

Een pensioen wordt nooit verminderd indien er andere komen bijwonen of verhuizen.

Enkel een (nieuw)huwelijk van de persoon die het pensioen ontvangt kan een invloed hebben.

Mathieu Rutten

#3 , 28 aug 2014 21:25

Geachte,

Het Belgisch overlevingspensioen wordt niet beïnvloed door samenwoonst. Enkel een nieuw huwelijk schort het overlevingspensioen op.

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”