referentiejaar swt

demonen
Topic Starter

referentiejaar swt

#1 , 10 nov 2014 01:03

Eind 2014 word ik ontslagen, collectieve sluiting.
Daarna 6 maanden tewerkstellingscel met behoud van loon en vanaf 1/7/2015 swt.
Voor de berekening van mijn latere pensioen gaat men een fictief loon bepalen vanaf het referentiejaar.
Welk is het referentiejaar ; 2014 (laatst effectief gewerkt jaar bij mijn werkgever waar ik met swt ga) of 2015 (6 maanden loon van mijn (ex-) werkgever tijdens volgen van tewerkstellingscel)?
Ik heb de keuze om mijn ontslagvergoeding te laten uitbetalen in dec 2014 of 2015 ; heeft mijn keuze invloed op mijn latere pensioen?
Ik opteer om mijn swt-bijpassing werkgever niet maandelijks te ontvangen maar in 1 keer in de maand juli 2015.
Is het voor mijn latere pensioen dan beter om mijn vertrekpremie in 2014 te laten uitbetalen waardoor ik voor zowel 2014 als 2015 een zeer hoog jaarloon zal hebben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 10 nov 2014 08:35

Dat maakt geen verschil doordat men de ontslaguitkering gelijkstelt over de periode waarin je ze in theorie moet krijgen en dus niet effectief laat meerekenen op het ene moment waarin je ze opneemt.

Concreet zal de jaren van je pensioen gelijkgesteld worden aan je éffectief laatst gelijkgestelde loon, zonder alle truukjes die je denkt te kunnen toepassen ;).

demonen
Topic Starter

#3 , 10 nov 2014 12:36

Dat maakt geen verschil doordat men de ontslaguitkering gelijkstelt over de periode waarin je ze in theorie moet krijgen en dus niet effectief laat meerekenen op het ene moment waarin je ze opneemt.

Concreet zal de jaren van je pensioen gelijkgesteld worden aan je éffectief laatst gelijkgestelde loon, zonder alle truukjes die je denkt te kunnen toepassen ;).
Wanneer valt mijn "éffectief laatst gelijkgestelde loon" : in 2014 of 2015 of later?

Reclame

JPV

#4 , 10 nov 2014 15:29

men zal het berekenen aan de hand van je normaal maand-/uurloon (aangegeven bij RSZ), dus niet op basis van 1 bepaald jaar.

Terug naar “Pensioenen”