tweede pensioenpijler

meesje
Topic Starter

tweede pensioenpijler

#1 , 03 mei 2016 22:02

Volgende is mij niet duidelijk:

Bij verandering van werkgever kan men de stortingen voor een bijkomend pensioen laten in het stelsel waar ze zich bevinden.
Eén van de alternatieven is de tegoeden onder te brengen in een "onthaalstructuur".
In dat eval zou ook het luik 'levensverzekering" blijven doorlopen.
In het eerste geval niet.

Maar is hetzelfde kapitaal gegarandeerd in beide gevallen bij oppensioenstelling?
Het is me niet duidelijk.

Wie kan me hierover inlichten?
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 05 mei 2016 13:27

Je verzekeringsmaatschappij kan je hierover inlichten....
De overdracht van groepsverzekeringen in een onthaalstructuur maakt dat je als begunstigde een transparant zicht krijgt op het globaal geheel van reserves uit eerdere groepsverzekeringen. In een periode waarin professionele mobiliteit de regel wordt is dat een pluspunt. MAAR : je zal ook moeten zien of er geen nadelen zijn bij de overdracht. in een aantal gevallen zal er nog een hogere rente spelen op de reeds opgebouwde reserves, terwijl je vandaag bij een overdracht dikwijls zal terugvallen op veel lagere rentes. Vergelijken is hier dus de boodschap. Best is de polisvoorwaarden van de bestaande verzekeringen en deze van de nieuwe onthaalstructuur naast elkaar te leggen. Even een paar uur werk in steken kan op einddatum tienduizenden euro's verschil maken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”