Tijdskrediet ingewikkelde situatie

sam29
Topic Starter

Tijdskrediet ingewikkelde situatie

#1 , 27 feb 2011 17:09

Hallo,

Ben een mama van een zoontje van twee jaar. Ben al twee jaar thuis sinds mijn bevalling. In de vorm van bevallingsverlof, ouderschapsverlof en gewoon verlof en dan nog twee jaar tijdskrediet in voltijds vorm allemaal opgenomen.

Nu komt de vraag :? moet eind dit jaar terug gaan werken en dan gaat mijn kindje voor het eerst naar school... maar heb nog een jaar tijdskrediet dat ik kan opnemen. Als mijn kind naar school gaat en stel plots ziek wordt ofzo heb ik het eerste jaar dat ik terug ga werken geen vakantie.. maar heb geen andere alternatieven om naar de opvang ofzo te doen ... is het niet interssanter om dat jaar nog bij te nemen... ?

En stel dat ik terug ga werken en niet dat jaar nog bij opneem en geraak terug zwanger heb ik nog recht op dat jaar of moet ik voordien minsents een jaar of meer gewerkt hebben?

En als ik zeg na het jaar tijdskrediet nog bij op te nemen zeg van ik kom niet meer terug kan ik dan een uitkering krijgen omdat ik al zeven jaar in die firma gewerkt heb? Of bij de rva registeren dat je huisvrouw wordt zodat je daarvoor een uitkering kan krijgen bestaat dat?

Kunnen jullie mij aub helpen op deze vraag of bij wie ik terecht kan ...? Ik weet het ingewikelde situatie :oops:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sam29
Topic Starter

#2 , 28 feb 2011 18:54

niemand die geen raad weet...

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 mar 2011 16:25

je stelt een eerste vraag waarop we niet kunnen antwoorden (of het interessanter is, moet je zelf bekijken, wat zijn je alternatieven).

Als je terug gaat werken en zwanger geraakt, heb je recht op je ouderschapsverlof. Of je recht hebt op nog meer tijdskrediet, hangt van je sector op.

En als je niet terugkeert na tijdskrediet, veronderstel ik dat je bedoelt dat je zelf ontslag neemt, waardoor je in principe geen recht hebt op werkloosheidsuitkeringen.

Reclame

Terug naar “Andere”