gezinshoofd

Rudolf70
Topic Starter

gezinshoofd

#1 , 21 apr 2011 14:45

Klopt het dat als één van de kinderen ( die gezinshoofd was ( niet toen ze nog bij ouders woonde ) ) terug bij ouders gaat wonen , ook gezinshoofd blijft ?

Ik dacht gelezen te hebben op één of andere website van een advocaat dat dit kan .

Moeder heeft ( buiten drie maanden ) nooit gewerkt , nooit werkloosheid getrokken of dergelijke .

Vader heeft steeds gewerkt en is nu op brugpensioen ( binnen twee jaar officieel pensioen ).

Ik dacht gelezen te hebben dat als vaders inkomen onder een bepaalde grens ligt , dat het kind dan gezinshoofd blijft.

Kan dit ?

Welke is die grens ?

Ik vind het toch wel vreemd dat dit kan .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

moonlady

#3 , 21 apr 2011 16:40

mijn vriendin haar zoon woonde officieel op het adres van de grootouders; hij trok toen stempelvergoeding als gezinshoofd al had hij nog nooit gewerkt. ik ken nog iemand die weduwe is en nadat haar man overleed werd de werkloze zoon plots het gezinshoofd

Reclame

jefke007

#4 , 21 apr 2011 18:46

in welk stelsel gezinshoofd ? werkloosheid ? ziekteverzekering ? recht op personen ten laste voor de fiscus ? allemaal verschillende voorwaarden met telkens verschillende inkomstengrenzen.

Maar het kan perfect, en is zeker geen automatisme zonder meer

Terug naar “Andere”