even de advocaat van de duivel spreken.
Ik hamer op het gebrek aan wetgeving omdat ik werkte volgens dit systeem, met toelating en onder toezicht van de adviserend geneesheer, en deze heeft hierdoor mijn gezondheid ontegensprekelijk zien verbeteren (hiervan heeft hij ook de nodige attesten ontvangen).
de adviserend geneesheer kan wel degelijk de verbetering van de gezondheid tegenspreken.
Alleen heeft hij tijdens de laatste controle de voorwaarden aangepast (of opeens verkeerd geïnterpreteerd, of ...), en moest ik mijn arbeid onderbreken.
heeft hij de voorwaarden aangepast op een manier zodat dit voor je werkgever niet meer haalbaar was, of heeft hij beslist dat je je arbeid moet onderbeken?
Dit is niet beslist uit medisch opzicht (de activiteit is verenigbaar met mijn medische situatie en ik ben voor minstens 50% arbeidsongeschikt)
u bent niet bekwaam om daarover te oordelen, enkel een arts kan dit tegenspreken.
maar omdat mijn arbeid moest beperkt worden in tijd. Dit was -naar eigen zeggen- één van de regels. Terwijl daar ca. het voorbije 1.5 jaar nooit iets van vermeld is geweest, moet ik mijn job onderbreken en 3 maanden thuis blijven vooraleer ik terug 2 maanden aan de slag kan.
dit kan een interne regel zijn bij het ziekenfonds, ik ben daar echter niet van op de hoogte. U zou dit kunnen betwisten indien dit effectief de reden is. Hebt u een beslisisng gekregen waarbij de dokter dit meedeelde?