Hallo,
Mijn vraag:
Iemand bestelt in december 2008 dienstencheques voor de eerste keer. Deze dame krijgt de cheques, maar wordt verder helemaal niet geïnformeerd dat deze slechts TIJDELIJK (8 maanden) geldig zijn.
Nu zit ze met 31 vervallen diensencheques van 7 euro per cheque. Ze wordt nu door Sodexo gedwongen nieuwe cheques te kopen, en ze kan de vervallen cheques niet meer omruilen. Een verlies van 217 euro dus.
De vraag: is Sodexo niet tekort geschoten in zijn informatieverplichting over de geldigheidsduur van die cheques? Iemand anders die er nu ook pas mee werkt, heeft een begeleidende brief gekregen waarin duidelijk staat vermeld dat ze maar 8 maanden geldig zijn.
De dame in kwestie heeft echter nooit zo'n brief gehad!
Op de cheques zelf staat vooraan wel de geldigheidsdatum, maar wel in héééél kleine lettertjes, die voor oudere mensen amper te lezen zijn, terwijl net zij vaak beroep doen op dit systeem...
Is dit juridisch gezien voldoende info door Sodexo, of zijn ze tekort geschoten in hun info- en voorlichtingsplicht?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Mvg,
Biebel