Colllectieve schuldregeling & invaliditeitsuitkering

annemie
Topic Starter

Colllectieve schuldregeling & invaliditeitsuitkering

#1 , 18 aug 2006 10:40

Hallo,

Toen ik als zelfstandige ongeneeslijk ziek werd, moest ik een collectieve schuldregeling aanvragen.
Ook diende ik een aanvraag tot erkenning van invaliditeit in en ontving ondertussen voorschotten (leefloon) van het ocmw.
In juni werd met terugwerkende kracht naar 1/10/2005 een invaliditeit goedgekeurd. Ook had ik 9 punten zelfredzaamheid, dus een integratiepremie.
Deze dient om medicatie en hulp te betalen want soms ben ik niet mobiel en kan niet rekenen op familie of kennissen om mij te verplaatsen, schoon te maken of boodschappen te doen.

Nu wil de schuldbemiddelaar die premie inpikken om mijn schulden af te lossen. Kan dit zomaar? Hoe kan ik me hiertegen verweren?
Sinds de start van de schuldbemiddeling kreeg ik geen enkele info over de reserves, betalingen enz.

Graag uw mening, hulp of advies
een fijne dag aan iedereen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 20 aug 2006 15:18

Art.1675/4.?2.Het verzoekschrift bevat de volgende vermeldingen:7?.een gedetailleerde staat en raming van de baten en lasten van het vermogen van de verzoeker...Art.1675/15.?1.De herroeping van de beschikking van toelaatbaarheid...kan worden uitgesproken door de rechter...op verzoek van de schuldbemiddelaar...wanneer de schuldenaar:3? hetzij onrechtmatig zijn lasten heeft verhoogd of zijn baten heeft verminderd;5? hetzij bewust valse verklaringen heeft afgelegd.(Gerechtelijk Wetboek=Ger. W.)

Wat m.i.. niet het geval is, en dan geldt...

Art.1675/14.?2.De zaak blijft ingeschreven op de rol...wanneer nieuwe feiten zich voordoen...laat de schuldenaar...door een eenvoudige schriftelijke verklaring ,die...aan de griffie verzonden wordt,de zaak opnieuw voor de rechter brengen......?4.De rechter kan...op vordering van iedere belanghebbende,te allen tijde en zo dit volstrekt noodzakelijk blijkt,de schuldbemiddelaar vervangen(Ger.W.).

Art.1675/17.?3...Ieder jaar...maakt de schuldbemiddelaar aan de rechter een verslag over omtrent de stand van de procedure en haar verloop...De schuldenaar...kunnen kennis nemen van dit verslag ter griffie...(ger. W.)

Reclame

Terug naar “Andere”