Stopzetting invaliditeit

Holst
Topic Starter

Stopzetting invaliditeit

#1 , 02 jul 2025 11:29

Vijf jaar geleden ben ik hervallen in stevige mentale problemen (thuis wegens ziekte, crisisopnames etc.), waarbij ik na het eerste jaar ziekte op invaliditeit kwam te staan. Diagnoses van vroeger: bipolair, chronisch depressief, zelfdestructief gedrag, alcohol misbruik; hetgeen er de voorbije jaren aan toegevoegd is: ASS en persoonlijkheidsstoornis NA. Tijdens mijn eerste ziekteperiode bleef mijn werkgever maar bellen om langs te komen, dit ook uiteindelijk gedaan en daar ontslag met wederzijds akkoord getekend, dus geen recht op werkloosheidsuitkering.
Heb de voorbije jaren een boel psychologen en psychiaters gezien. Het laatste jaar alleen nog onregelmatig een psychiater omdat ik geen psychologen meer kon betalen en mijn medicatie opgevolgd wordt door de huisarts. Afgelopen jaren verschillende pogingen gedaan om weer aan het werk te gaan, langste dat ik volgehouden heb is twee maand twee halve dagen per week.

Maandag had ik een afspraak met de adviserend geneesheer. Een brief bij van zowel de psychiater als de huisarts die stellen dat werk niet aan de orde is. Adviserend arts ziet dat ik maar tweemaal een afspraak heb gehad met de psychiater dit jaar, begrijpt niet wat het probleem is en heeft mij nu ingeschreven in een begeleiding naar werk waarbij over zes maanden mijn uitkering stopt.

Hoe graag ik ook terug zou willen werken, als ik dit realistisch bekijk zie ik de kans daarop vrij klein. Wat zijn de stappen die ik nu moet doen? Dacht volgende week zowel naar het OCMW als naar de vakbond te gaan om te bekijken welke papieren ik in orde moet krijgen, maar wat is het gevolg over zes maanden?
Sorry als dit een beetje warrig over komt, maar weet niet goed wat ik nu moet doen en wil de situatie voor zijn dat ik zonder inkomen val.

Reclame